کد خبر: 38995 A

ببینید:مهناز افشار، شیلا خداداد و نوازندگی الناز

ببینید:مهناز افشار، شیلا خداداد و نوازندگی الناز

ایران آرت:  آخرین اتفاقات سه چهره شناخته شده سینما را اینجا خدمت تان ارائه می دهیم. 

مهناز افشار در حدود دو قرن پیش، کتاب شیلا خداداد و نوازندگی الناز حبیبی. 

- مادام افشار

 مهناز افشار که این روزها در کشور آلمان به سر می‌برد و به گفته خودش اوایل مهرماه قرار است به ایران برگردد، تصویر متفاوتی از چهره‌نگاری خود را منتشر کرد.

او با انتشار عکس زیر در صفحه اینستاگرامش نوشت: "مادام افشار/ ١٨٣٥ میلادی... کاری از شهلا کوهستانی"

مهناز افشار این روزها فیلم "قسم" را روی پرده سینماها دارد و به زودی فیلم "شاه‌کش" نیز با حضور او به اکران درخواهد آمد. 

photo_2019-08-16_19-20-46 (2)

جشن متفاوت شیلا خداداد

شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها با نقش‌آفرینی در سریال "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی حضور دارد، از کتاب جدیدی که ترجمه کرده است رونمایی کرد.

این بازیگر درباره کتاب "بعضی رازها را نباید نگه داشت" اظهار کرد: این کتاب را یک خانم روان‌شناس به نام "جینین ساندرز" نوشته است و با ترجمه من توسط انتشارات ابوعطا منتشر شده است. باید بگویم حق ترجمه و انتشار این کتاب به‌صورت قانونی از نویسنده اخذ شده است. با صحبتی هم که با خود نویسنده داشتم، قرار شده تا سایر کتاب‌های خودش را هم برایم بفرستد و این همکاری ادامه داشته باشد.

خداداد درباره محتوای کتابی که ترجمه کرده است، بیان کرد: این کتاب درباره کودک‌آزاری است. کتابی است که بزرگ‌ترها باید برای کودکان بخوانند تا آنها به‌تدریج با مقوله کودک‌آزاری آشنا شوند. چون هنوز دایره و دامنه کودک‌آزاری برای بسیاری از والدین روشن نیست.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره انگیزه‌اش از ترجمه این کتاب به خبرگزاری آنا گفت: به‌هرحال من خیلی دلم می‌خواست اگر کمکی از دستم بربیاید به این موضوع وارد شوم چون خودم یک مادر هستم و این موضوعات برایم مهم است. سعی می‌کنم در یک فرایند تعریف‌شده به فرزندانم این مهارت‌ها را یاد بدهم، با آن‌ها حرف می‌زنم و سعی می‌کنم تا به کسی اجازه ندهند که به آن‌ها دست‌درازی کند. دوست داشتم که این مسئله برای خانواده‌های دیگر هم اتفاق بیفتد؛ با بچه‌هایشان صحبت کنند و به آن‌ها یاد بدهند تا به کسی اجازه ندهند که از یک حدی به آن‌ها نزدیک‌تر شود. امیدوارم که ترجمه این کتاب کمکی در این مسیر باشد.

شیلا خداداد

وی افزود: من پیش‌ازاین کتاب، سه مجموعه دیگر را هم در حوزه کتاب کودک ترجمه کردم که در حوزه‌های مقابله با ترس، مقابله با خجالت و مسائلی ازاین‌دست برای کودکان زیر ۶ سال بود. وقتی اثر خانم ساندرز را دیدم از طریق ناشر پیگیر شدم تا بتوانیم حق ترجمه و انتشار این کتاب را بگیریم که خوشبختانه محقق شد. متأسفانه مقوله کودک‌آزاری با وجود آموزش و اطلاع‌رسانی در همه جای دنیا رو به رشد است. در این فرایند علاوه بر آموزش والدین، خود کودکان هم باید آموزش لازم را ببینند دارند؛ چون ما عموماً این موضوعات را به خاطر نترسیدن بچه‌ها یا خجالت مطرح نمی‌کنیم. به کودکانمان نمی‌گوییم که وقتی در آن شرایط قرار می‌گیرند چه رفتاری داشته باشند.

می‌خواهم اگر از شهرتم استفاده می‌کنم، برای ترویج کتاب باشد

بازیگر سریال "مسافری از هند" درباره ورود بازیگران به عرصه تألیف و ترجمه کتاب نیز گفت: من در زمینه ترجمه کتاب ادعایی ندارم، چون درس مترجمی زبان انگلیسی نخوانده‌ام. بااین‌حال فکر کردم ازآنجایی‌که تا حدی به زبان انگلیسی تسلط دارم، وارد این فضا شوم. این آشنایی و تسلط به زبان تا حدی بود که وقتی یک کتاب انگلیسی برای کودکم می‌خواندم، به‌راحتی می‌توانستم برایش ترجمه کنم و به فارسی بگویم، به این فکر افتادم که می‌توانم کتاب‌های کودکان را ترجمه کنم. بعدازآن درباره کتاب کودک تحقیق کردم؛ در حوزه روان‌شناسی کودک مطالعاتی داشتم تا ببینم چطور می‌شود این کتاب‌های انگلیسی را به زبان فارسی و در قالب داستان برای کودکان کشورم و والدین آن‌ها مطرح کنم.

photo_2019-08-15_02-43-06 (2)

خداداد در پاسخ به این انتقاد که برخی ستاره‌ها در حوزه تألیف و ترجمه کتاب از شهرت خودشان بهره می‌گیرند، گفت: بله واضح است که از اسم و شهرت خودم برای این کار استفاده کنم و برای کمک به خانواده‌ها قدمی بردارم. برای من مهم است که پدر و مادرها برای بچه‌ها کتاب بخوانند. این ایرادش چیست؟! چطور وقتی برخی همکاران برای برخی کالاها، تبلیغ می‌کنند کمتر کسی اعتراض می‌کند، اما وقتی خانم ترانه علیدوستی، نیکی کریمی، من و یک عده دیگر از دوستان دیگر کتاب ترجمه می‌کنیم و می‌خواهیم برای کتاب خواندن فرهنگ‌سازی شود عده‌ای ایراد می‌گیرند و می‌گویند اصلاً شما سواد این کار را دارید؟ باید بگویم مسلماً سوادش را دارم که وارد این کار شده‌ام.

بازیگر فیلم "بادیگارد" در ادامه افزود: ترجمه کتاب یعنی سواد انگلیسی داشتن در کنار دایره لغات بالا و ذوق ادبی در زبان فارسی؛ باید به این دوستان بگویم که شما مطمئن باشید یک کتاب قبل از انتشار در چند جای مختلف بررسی و خوانده می‌شود، بازخوانی می‌شود، تمام این ترجمه‌های انگلیسی را فرد دیگری بررسی می‌کند. یعنی یک فرایند تعریف‌شده و تخصصی دارد. این‌گونه نیست که ما یک کتاب را ترجمه کنیم و بلافاصله این ترجمه منتشر شود.

شیلا خداداد

خداداد عنوان کرد: به‌هرحال این‌ یک نوع فرهنگ‌سازی است و از این‌که شهرت من پشتوانه این موضوع باشد ابایی ندارم. جالب است یکی از پست‌های من که صحبت‌های خود من بود و در آن از انتشار این کتاب گفته بودم بیش از ۵۰۰ هزار بازدید و بیش از یک هزار کامنت داشت، اما پستی که به‌صورت مستقل در آن کتاب معرفی شده بود تنها ۴۰ هزار بازدید داشت که جای تأمل و البته تأسف داشت؛ حالا اگر من می‌آمدم و کالاهای دیگری معرفی می‌کردم چقدر استقبال می‌شد، اما من در این فضاها نیستم و می‌خواهم اگر از شهرت خودم استفاده می‌کنم برای ترویج کتاب باشد.

 

ویولنسل نوازی الناز حبیبی

الناز حبیبی بازیگر سینما و تلویزیون ویدئویی از اجرای نوازندگی خود با ساز ویولنسل منتشر کرد.

این خانم بازیگر با انتشار ویدئوی زیر در اینستاگرام نوشت: "ممنونم از تک تکِ عزیزانى که به یادم بودند و با تبریک هاى زیباشون تولد امسالم رو برام به یادماندنى کردند.

امیدوارم شایسته ى محبت و لطفِ همه ى هوادارانِ نازنینم باشم.

پ.ن : با تشکرِ ویژه از مربى نازنین (هستی سپاسی) و همیشه همراه،که در این یک سال کنارم بود و نواختنِ این سازِ دل انگیز و گوش نواز رو به من یاد داد.هستى جانم ممنونم ازت"

 

 

 

 

حجم ویدئو: 2.19M | زمان ویدئو: 00:00:35
زنان زیباروی ایرانی
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین