کد خبر: 71968 A

بهنام کامرانی| گالری آرتیبیشن| نمایشگاه امروز دیروز

نمایشگاه «امروزِ دیروز» بهنام کامرانی در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه «امروزِ دیروز» بهنام کامرانی در گالری آرتیبیشن

«امروزِ دیروز» ‌نام مجموعه‌ اخیر بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است.

ایران آرت: نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با عنوان «امروزِ دیروز» از تاریخ جمعه ۷ اردیبهشت در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

«امروزِ دیروز» ‌نام مجموعه‌ اخیر بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدئو به نمایش درمی‌آید.

بهنام کامرانی در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران، قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها، یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها.

در بخش دیگری از بیانیه نمایشگاه آمده است: در این آثار عکس نه بزک شده نه تخریب بلکه تشدید شده و فراتر رفته است و شاید تصویر را به «فراتصویر» گسترش داده است. ماهیت تصویر و رابطه میان واقعیت و عکس و فرا رفتن از آن یکی از جستجوهای این مجموعه است. عکس بهانه بود، آوردن دیروز در امروز و نقاشی در لحظه اکنون بود.

نمایشگاه «امروزِ دیروز» بهنام کامرانی در گالری آرتیبیشن

بهنام کامرانی، متولد ۱۳۴۷ در شیراز، نقاش، مجسمه‌ساز، کیوریتور و نویسنده و منتقد هنری است. کامرانی دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. کامرانی از سال ۱۳۶۸ تا به امروز نمایشگاه‌های انفرادی متعددی برگزار کرده و در آرت‌فرها و بینال‌های بین‌المللی مختلفی نیز حضور داشته است. کامرانی همچنین تجربه کیوریتوری چندین نمایشگاه هنری را در سابقه هنری خود دارد.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن حضور یابند.

گالری آرتیبیشن در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پل پارک‌ وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ آرتهال واقع شده است.

نمایشگاه «امروزِ دیروز» بهنام کامرانی در گالری آرتیبیشن

بهنام کامرانی گالری آرتیبیشن نمایشگاه امروز دیروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین