کد خبر: 8311 A

بازی همزمان بیست نقش از پارسا پیروزفر با عروسک‌های روسی!

بازی همزمان بیست نقش از پارسا پیروزفر با عروسک‌های روسی!

در «ماتریوشکا»ی پارسا پیروزفر، او با تغییراتی کوچک اما تأثیرگذار و قابل‌تمایز در لحن، رفتار، میمیک، حس، کنش و واکنش و... توانسته حدود ۲۰ شخصیت را روی صحنه بیاورد.

 ایران‌آرت: پارسا پیروزفر کارگردان و تنها بازیگر «ماتریوشکا» بار دیگر ۲۰ نقش متفاوت این نمایش را به تنهایی روی صحنه زنده می‌کند.

پارسا پیروزفر قصد دارد بار دیگر نمایش «ماتریوشکا» را که برای آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر فجر شد، روی صحنه ببرد.  

او با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد: «نمایش «ماتریوشکا» با بازى پارسا پیروزفر که پیش از این در تماشاخانه ایرانشهر و تماشاخانه پالیز روى صحنه رفته بود، مجددا از هشتم مرداد در تماشاخانه پالیز  روى صحنه مى‌رود.

این نمایش براساس هشت داستان کوتاه آنتون چخوف، توسط پارسا پیروزفر نوشته و کارگردانی شده است.

«ماتریوشکا» که جایزه بهترین بازیگر مرد بخش بین‌الملل سى‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر را براى پیروزفر به ارمغان آورد، از روز یکشنبه هشتم مرداد به مدت یک ماه هر شب به جز شب‌هاى شنبه ساعت بیست‌ویک روى صحنه مى‌رود.

پیش‌فروش بلیت‌هاى این نمایش از شنبه سى‌ویکم تیر آغاز خواهد شد.

آدرس تماشاخانه پالیز: خیابان کریمخان، خیابان عضدى (آبان جنوبى)، خیابان سپند، پلاک شصت و نه. عکس: محمدصادق زرجویان.»

ماتریوشکا یا ماریوشکا عروسک‌های چوبی و توخالی روسی است که در تمام دنیا معروف است عروسک‌هایی که از بزرگ تا کوچک در دل یکدیگر قرار می‌گیرند. در «ماتریوشکا»ی پارسا پیروزفر، او که خود هم کارگردان است و هم تنها بازیگر نمایش با تغییراتی کوچک اما تأثیرگذار و قابل‌تمایز در لحن، رفتار، میمیک، حس، کنش و واکنش و... توانسته حدود ۲۰ شخصیت را بدون آن که تکراری و کلیشه‌ای و حوصله سر بر شود روی صحنه بیاورد.

 

 

 

پارسا پیروزفر نمایش ماتریوشکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین