کد خبر: 42185 A

دردسرهای فروش جواهرات فرانسوی/ ارژنگ امیرفضلی به "نینوچکا" پیوست

دردسرهای فروش جواهرات فرانسوی/ ارژنگ امیرفضلی به "نینوچکا"  پیوست

موضوع فروش فروش جواهرات مصادره شده‌ سلطنتی در فرانسه را و ماجراهای پیچیده آن را در نمایش "نینوچکا" ببینید.

ایران آرت، سعید داخ کارگردان نمایش "نینوچکا"  گفت: نمایشنامه "نینوچکا" براساس فیلمنامه‌ای به همین نام نوشته بیلی وایلدر و ترجمه شهرام زرگر در دسترس بود که مجتبی کاظمی این متن را به نمایشنامه برگرداند و در نهایت تبدیل به تئاتر شد.

وی با بیان اینکه وجه طنز نمایش، من را به اجرای آن وادار کرد، بیان کرد: مدت‌ها به این فکر بودم که یک طنز تمیز و طنزی که در یک قصه خوب  براساس موقعیت‌ها به وجود می آید را روی صحنه بیاورم و این انگیزه اصلی من برای اجرای نمایش "نینوچکا" بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، داخ درباره پیام نمایش "نینوچکا" گفت: من بر این باور نیستم که پیام یک خطی از یک نمایش به وجود آید بلکه لحظه به لحظه یک نمایش می‌تواند بیانگر بسیاری از حرف‌ها باشد. ما پیام خاصی را برای نمایش "نینوچکا" درنظر نگرفته‌ایم تا آن را به تماشاگر منتقل کنیم، ولی محبت و عشق همواره بهترین پیام بوده و  زندگی را زیبا  و رنگ آن را تغییر می‌دهد.

نینوچکا

داخ با اشاره به اینکه بازیگران نمایش را براساس شخصیت‌ها انتخاب می‌کنم، گفت: من از قبل فکری برای متنی خاص که بگویم تعدادی بازیگر دارم که باید این نمایش براساس آن‌ها اجرا شود، ندارم بلکه بازیگران  را براساس شخصیت‌های متن انتخاب می‌کنم؛ شخصیت‌هایی که در بازنویسی متن تغییر می‌کنند و تمام این‌ها قبل از تمرینات و در زمان نوشته شدن متن نمایشی شکل می‌گیرد.

کارگردان نمایش "نینوچکا" درباره مشکلات اجرایی نمایش گفت:هیچ نمایشی بدون مشکل روی صحنه نمی‌رود، ولی ما سعی کردیم که با حداقل امکانات، نمایشی خوب را روی صحنه ببریم. من از گروه نمایش "نینوچکا" تشکر می‌کنم  که با تمام امکانات کمی که در اختیار بود نهایت تلاش خود را کردند تا نمایشی خوب را روی صحنه ببرند.

وی ادامه داد: برای نمایش "نینوچکا" حدود یک ماه تمرین داشتیم و گروه نمایشی تمام توان خود برای آن  گذاشتند تا این نمایش به خوبی اجرا شود. بعد از نمایش "نینوچکا" نمایش دیگری دارم که فعلا درباره آن صحبت نمی‌کنم.

انوشه زاهدی تهیه کننده و ارژنگ امیر فضلی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، امیر تیموری، جوانه دلشاد، علی داوری، پردیس رفیعی، شبنم ندیمی، زهرا بهرامی، فاطمه دهقانی بازیگران نمایش "نینوچکا" هستند.

درخلاصه نمایش آمده است: یک هیئت روسی برای فروش جواهرات مصادره شده‌ سلطنتی وارد فرانسه می‌شوند که با دخالت کنت دالگو و ورود نینوچکا برای نظارت برفروش جواهرات، ماجرا‌های پیچیده‌ای اتفاق می‌افتد که منجر به...

 

ارژنگ امیرفضلی نینوچکا کامبیز امینی کتانه فشاری نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین