کد خبر: 15660 A

رقص‌های نمایشی آسیایی در "بهرام نامه"

رقص‌های نمایشی آسیایی در "بهرام نامه"

نمایش "بهرام نامه" با اقتباس از «هفت پیکر» نظامی به صحنه می‌رود.

ایران‌آرت: هدیه رحمت نژاد طراح و کارگردان نمایش «بهرام نامه» درباره اجرای این اثر که برپایه حرکات فرم استوار است گفت: «بهرام نامه» اقتباسی آزاد از «هفت پیکر» نظامی است که کاری از گروه نمایش بانوی ایرانی به حساب می آید و قرار است شنبه ۳۰ دی ماه یک اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد در ساعت ۱۸ داشته باشد. البته در صورت استقبال از این اثر، کار شنبه های دیگر نیز اجرا می شود و احتمالا شنبه ۷ بهمن نیز در تماشاخانه ارغنون به صحنه خواهد رفت.

وی درباره ویژگی های این نمایش بیان کرد: این نمایش برپایه حرکات فرم و نمایشی استوار است و حرکات نمایش از رقص های نمایشی آسیایی مثل افغانستانی، تاجیکی و هندی برداشت شده است. تحقیق و پژوهش روی این نمایش ۲ سال به طول انجامید و اینکه من باید اشعار «بهرام نامه» یا همان «هفت پیکر» نظامی را به زبان امروزی برمی‌گرداندم تا مشخص شود کدام یک از داستان های این منظومه مناسب یک اجرای نمایشی است. در نهایت پژوهش هایم را در اختیار حامد رحیمی نصر قرار دادم و او نیز براساس پژوهش های خودش و اطلاعاتی که در اختیارش گذاشته شده بود متن نمایشنامه را به نگارش درآورد.

این کارگردان متذکر شد: برای اجرای این اثر نمایشی چهار ماه تمرین مداوم داشتیم و به دلیل اینکه تمرین ها کار بسیار سنگین بود چند بار بازیگران تغییر کردند. همه بازیگران نمایش از هنرجویان یک کارگاه آموزشی و ورکشاپ هستند چون ترجیحم این است که از بازیگران چهره برای فروش بیشتر استفاده نکنم.

به گزارش مهر، وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: برای اجرای «بهرام نامه» هزینه زیادی مخصوصا در طراحی و دوخت لباس شده است و طراحی صحنه نیز به شکل گروهی انجام گرفته است. بعد از بازبینی نمایش، سعید داخ به عنوان مشاور در کنار گروه قرار گرفت که از او سپاسگزارم. همچنین کاوه عیدی نیز به عنوان سرپرست گروه موسیقی در کار حضور دارد.


 

 

هفت پیکر بهرام نامه هدیه رحمت نژاد نظامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین