کد خبر: 8832 A

حالا حامد زمانی هم معترض لغو کنسرت‌هاست

وقتی چاقو دسته خودش را می‌برد!/خواننده اصولگرا هم به در بسته خراسان خورد

وقتی چاقو دسته خودش را می‌برد!/خواننده اصولگرا هم به در بسته خراسان خورد

فرقی ندارد چه کسی قرار است کنسرت بر پا دارد؛ از اجرای هر کسی جلوگیری شود، محدودیت است و رفتار غیر قانونی، چه حامد زمانی ارزشی‌خوان باشد، چه شهرام ناظری و چه دیگران.

ایران‌آرت: خبر عجیب و بد دیگر از خراسان این‌که از اجرای حامد زمانی در جشن امام رضا (ع) در شهر مشهد، جلوگیری شد. عجیب از این رو که زمانی جزو خوانندگان طیف اصولگرا و نزدیک به نهادهای قدرت است و طبعا چندان اصطکاکی با مسوولان و کسانی که برای کنسرت‌ها مجوز صادر می‌کنند، ندارد و بد به این دلیل که فرقی ندارد چه کسی قرار است کنسرت بر پا دارد، از اجرای هر کسی جلوگیری شود، محدودیت است و رفتار غیر قانونی، چه حامد زمانی ارزشی‌خوان باشد، چه شهرام ناظری و چه دیگران.

این اتفاق در حالی افتاده که تنها یک روز پس از گردهمایی و صدور بیانیه‌ای توسط اهالی موسیقی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها و انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، شامگاه روز گذشته (۱۲ مردادماه) حامد زمانی می‌خواست در جشن امام رضا (ع) در مشهد بخواند.

حامد زمانی خودش در این‌باره گفته: «این اتفاق با وجود همه هماهنگی‌ها و تلاش شبانه‌روزی تیم ما برای اجرای این برنامه درخور شأن مردم مشهد و امام رضا (ع) اتفاق افتاده است. پس از این تصمیم و ابلاغ آن به ما، بدون عذرخواهی و هیچ توضیحی، راهی تهران شدیم و متاسفانه این رویه در چنین روزی بسیار ناراحت‌کننده بود». زمانی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرده، درباره دلایل لغو این برنامه، گفته: «ابتدا به ‌دلیل محدودیت حضور ساز روی صحنه، طبق قرار اولیه قرار بود با سه کیبورد و لپ‌تاپ روی صحنه برویم. ساعاتی پیش از اجرا از ما خواسته شد فقط با یک کیبورد روی صحنه برویم؛ اما با توجه به تمرین‌ها و تنظیم آثار، شرایط جوری بود که اجرا برای ما با یک کیبورد غیرممکن بود. حتی اعضای گروه من به احترام نام امام رضا (ع) حاضر بودند، در اتاقک‌هایی که کسی دید نداشت، ساز بزنند تا اجرا برگزار شود، ولی متاسفانه موافقت نشد و همان‌جا بود که من احساس کردم، شیطنت‌هایی برای اجرانشدن این برنامه وجود دارد».

زمانی که هیچ‌گاه با اعتراض‌های اهالی موسیقی در رابطه با لغو کنسرت‌ها همراه نبوده و امروز مصداقی است از چاقویی که دسته خودش را بریده، حالا گفته: «من هیچ لغو کنسرتی را تایید نمی‌کنم، مخصوصا موسیقی‌هایی با فرم و محتوای فاخر. ما برای حفظ شأن و حرمت مکانی و زمانی برنامه، یک هفته تمرین کردیم تا بتوانیم با تجهیزات دیجیتال و چند کیبورد، بدون سازهای دیگر گروه‌مان اجرا داشته باشیم، ولی این رفتارها فقط نام مشهد را در کشور خراب می‌کند و بهانه به‌دست معاندان ضد انقلاب خارج از کشور می‌دهد».

به گزارش ایران‌آرت می‌توان گفت رفتار عجیب فرهنگی در خراسان، هر روز با اعتراض‌هایی از جنس‌ها و طیف‌های مختلف مواجه می‌شود و وقتی امروز حتی حامد زمانی هم نمی‌تواند از سد آن عبور کند، باید گفت این حلقه و دایره ایجاد محدودیت‌ها، تنهاتر و مهجورتر از همیشه به اعمال قدرتی غیرقانونی ادامه می‌دهد.

 

 

شهرام ناظری لغو کنسرت حامد زمانی
نظرات خوانندگان
  • f.m
    پاسخ

    خواهشا پیگیر پاسخ مسئولین دربرابر این رفتارشون باشید.آخه بی حرمتی تا چه حد؟اونم نسبت به اجرایی که با حفظ تمامی شئونات بوده. کیبورد واقعا بهونه هست.ممنون ازشما بابت انعکاس این خبر

  • najmeh
    پاسخ

    سلام واقعا متاسفم برای مسئولینی که از این اجرا جلوگیری کردند اقای زمانی میخواستن اهنگ هایی که برای امام رضا (ع) ساخته بودن رو اجرا کنند اما.... ایشون هم میتونستند مثل بقیه با یه فلش مموری اجرا کنند و هیچ ارزشی برای مخاطب قائل نشن ولی این کارو نکردن مگر اقای زمانی و گروهشون زائر آقا نبودن؟ این چه رفتاریه با زائر اخه😢

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین