کد خبر: 69340 A

شهرام شکوهی

روایت شهرام شکوهی از بازگشت به صحنه تا مشکل قلبی‌اش

روایت شهرام شکوهی از بازگشت به صحنه تا مشکل قلبی‌اش

شهرام شکوهی می‌گوید علت دوری پنج ساله‌اش از صحنه، مشکلی قلبی بوده است.

ایران آرت: تسنیم نوشت: شکوهی حدود پنج سال از عرصه موسیقی و خوانندگی فاصله گرفت. در روزهایی که نزدیک به بازگشت دوباره این خواننده می‌شویم، با او هم‌کلام شدیم تا درباره دوران نبودش در عرصه موسیقی و البته علت بازگشتش با او به گفت‌وگو بنشینیم.

در ادامه حاصل گفت‌وگو با شهرام شکوهی را می‌خوانید:

شما خواننده‌ای هستید که تا همین چند سال پیش در اوج فعالیت در عرصه موسیقی بود. فعالیتی که به یک‌باره متوقف شد و شما از این عرصه کنار کشیدید. علت اصلی رفتن‌تان چه بود؟

بعد از آخرین کنسرتی که در سال ۱۳۹۷ برگزار کردم، به دلیل مشکلات و ناراحتی قلبی تصمیم گرفتم استراحت کنم. مدتی کنار کشیدم و بعد از مدتی به لطف خدا حالم بهتر شد. البته در ادامه به کرونا خوردیم و بعد هم که اتفاقات سال گذشته برای مدتی موسیقی را به تعطیلی کشاند و در نهایت امسال فضا برای بازگشت دوباره به صحنه برایم فراهم شد.

مدت دوری‌تان از صحنه و خوانندگی به چند سال رسید؟

حدود پنج سال شد. آخرین اجرایتان در چه سالنی بود. سال ۱۳۹۷ در تالار وزارت کشور روی صحنه رفتم.

اوضاع جسمی‌تان در حال حاضر چطور است؟ مشکل قلبی که داشتید رفع شده است؟

بهتر شده‌ام. چیزی نیست که به طور کامل خوب شود و تمام؛ بلکه باید با آن بسازیم؛ نه سربه سرش بگذارم و نه خیلی دست روی دست بگذارم.

در سال‌های دوری از خوانندگی، آهنگی هم منتشر کردید؟

در این چند سال، چهار یا پنج قطعه منتشر کردم.

به جز مشکل سلامتی، دلگیریِ دیگری از فضای موسیقی داشتید؟

هر کسی برای دلگیری از اوضاعِ کارش، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. واقعیت این است که زندگی کردن بدون خوانندگی برایم خیلی سخت است. اگر من هم هنرمند به حساب بیایم؛ هنرمند با ارائه هنرش زنده است. از این رو بود که باید برمی‌گشتم. در دوران کرونا این دوری از صحنه برایم سخت شده بود. وابستگی به حرفه، مخاطبان و کار برایم بسیار زیاد است.

جنس صدای شما هم خاص است و در میان صداهایی که از خوانندگان موسیقی پاپ در کشورمان می‌شنویم، بسیار متفاوت است.

جنس صدای من هم می‌تواند جذب کننده و هم دفع کننده باشد. اما حسنش این است که نمی‌توانید نسبت به آن بی اهمیت باشید. یا باید آهنگی که با صدای من پخش می‌شود را رد کنید یا باید با دقت آن را بشنوید.

برای برگزاری کنسرت در خرداد ۱۴۰۲ و اخذ مجوز، مشکل خاصی نداشتید؟

خیر؛ مشکل خاصی نداشتم. من کم حاشیه هستم و دنبال حاشیه نیستم. حاشیه را دوست ندارم؛ حتی اگر برای استفاده تجاری و ابزاری باشد. بعضی از دوستان این کارها را می‌کنند و روی موج خبری می‌افتند. به هر حال برای برگزاری کنسرت و گرفتن مجوز هیچ مشکل و ممنوعیتی نداشتم؛ البته درباره تیتراژ سریال‌ها اگرچه پیشنهادهایی داشتم ولی امکان کار نبود ولی گاهی دیدم جایی که لازم بوده صدای من در رسانه ملی استفاده شده، کمی کنجکاو هستم دلیل این موضوع را بدانم.

در اجرای پیش‌رو چه آثاری را می‌خوانید؟

به طور طبیعی برخی از آهنگ‌های قبلی‌ام را باید اجرا کنم، چرا که مردم از ما این را می‌خواهند. از سوی دیگر آهنگ‌های جدیدی هم برای مخاطبان اجرا می‌کنیم.

اجرای‌تان را در شهرستان‌ها هم به صحنه می‌برید؟

وقتی شروع کنیم به شهرهای دیگر هم می‌رویم. قبل ازاینکه به دوره سکوت برسم حدود ۳۰۰ اجرای شهرستان داشتم. مخاطبانم در شهرستان‌ها هم پرانرژی هستند و هم درک بالایی از موسیقی دارند.

 

شهرام شکوهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین