کد خبر: 67663 A

حسین علیشاپور، موسیقی ایرانی، خواننده

یادداشت اعتراضی یک خواننده: موسیقی و هنر در این کشور به انتها رسیده است/ اهالی موسیقی سراغ کار دیگری بروند!

یادداشت اعتراضی یک خواننده: موسیقی و هنر در این کشور به انتها رسیده است/ اهالی موسیقی سراغ کار دیگری بروند!

خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید: در این سرزمین، هنر قدری ندارد و برای هیچ‌کس مهم نیست که امثال من نوعی اصلا وجود داشته باشیم یا نه. چه رسد به اینکه کار کنیم و اثر هنری تولید کنیم. موسیقی و هنر در این کشور و با این شرایط به انتها رسیده ‌است.

ایران آرت: اعتماد نوشت: حسین علیشاپور، خواننده آواز ایرانی می‌گوید: اصولا موسیقی و موسیقی‌دان از نظرگاه حاکمیت اموری اضافی تلقی می‌شوند. شاید اگر بخواهیم خوش‌بینانه بنگریم موسیقی و موسیقی‌دان برای این کشور در چند روز معدود کارایی دارند و بعد از آن به حال خویش رها می‌شوند و دیگر به کسی ربطی ندارد که چه بر سرشان می‌آید. البته این قاعده، مربوط به موسیقی تجاری-پاپ نمی‌شود و اتفاقا مانند سایر شؤونات مملکت که هر چیزی پول بسازد از درون بدنه‌ حکومت طالبان بسیار پیدا می‌کند، این بخش از ماجرا هادیان و صاحبانی چند دارد که جای تشریح آن در این مقال نیست.

در ادامه یادداشت او آمده است: با چنین اوضاعی که تازه در شرایط عادی برای موسیقی وجود دارد، کرونا هم از راه برسد و بعد از آن ‌هم کشور و مردم دچار اتفاقاتی شوند که خواسته یا ناخواسته موسیقی را به تعطیلی بکشد و موسیقی‌دانان از اجرا یا انتشار دست کشیده یا به دلیل فشارها مجبور به دست کشیدن شوند. تصور کنید! کسی حرفه‌اش موسیقی باشد، کلی هم کار کرده باشد که این‌ور و آن‌ور پخشش کنند و دو ریال هم از بابت فقدان قانون کپی‌رایت در این مملکت گیرش نیاید، بعد کرونا هم سر برسد و سه سال بیکار شود و بعد هم که به‌ دلیل شرایط اجتماعی-سیاسی این بیکاری ادامه پیدا کند و دستگاه‌های دولتی هم یا به دلیل نبود بودجه یا هر چیز دیگری بنشینند و بنگرند. چه بر سر زندگی این هنرمند می‌آید؟

خواننده موسیقی ایرانی در ادامه می‌نویسد: پرداختن به کار موسیقی به صورت حرفه‌ای در شرایط کنونی نوعی خودکشی و حماقت است. من به اهل موسیقی، منظورم موسیقی است نه خیلی چیزهایی که اسمش را گذاشته‌اند موسیقی؛ پیشنهاد می‌کنم پیشه‌ خود را تعطیل کنند و به ‌خاطر معاش و زندگی خود و خانواده‌ خود کاری دیگر در پیش گیرند. در این سرزمین، هنر قدری ندارد و برای هیچ‌کس مهم نیست که امثال من نوعی اصلا وجود داشته باشیم یا نه. چه رسد به اینکه کار کنیم و اثر هنری تولید کنیم. موسیقی و هنر در این کشور و با این شرایط به انتها رسیده ‌است.

 

حسین علیشاپور خواننده ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین