کد خبر: 39688 A

پرداخت غرامت سنگین به خواننده متهم به آزار جنسی

پرداخت غرامت سنگین به خواننده متهم به آزار جنسی

کلیف ریچارد، ستاره پاپ در دعوای حریم خصوصی پوشش اتهام جنسی‌اش ۲ میلیون پوند از بی‌بی‌سی غرامت می‌گیرد.

ایران آرت: کلیف ریچارد، ستاره موسیقی پاپ بریتانیا، که از بی‌بی‌سی برای نقض حریم خصوصی‌اش در پوشش یک پرونده اتهامی جنسی شکایت کرده بود، از بی‌بی‌سی دو میلیون پوند برای هزینه‌های دادگاه می‌گیرد و این پرونده مختومه می‌شود.

وقتی پلیس در سال ۲۰۱۴ و در جریان رسیدگی به یک اتهام جنسی به خانه کلیف ریچارد یورش برد، بی‌بی‌‌سی تصاویر آن را پخش کرد و از جمله با هلیکوپتر نماهایی از بالای خانه گرفت.

آن پرونده به شکایت مردی از کلیف ریچارد برمی‌گشت که او را متهم می‌کرد در سال ۱۹۸۵ به آن مرد تعرض جنسی کرده بود.

کلیف ریچارد در جریان رسیدگی به پرونده بازداشت نشد و پرونده هم پس از دو سال بدون محکومیت او مختومه شد.

این ستاره پاپ با بیش از صد آلبوم یکی از محبوبترین خوانندگان بریتانیایی بوده و فروش آثارش در بریتانیا با بیتل‌ها و الویس پریسلی قابل مقایسه است.

بی‌بی‌سی از کلیف ریچارد برای "پریشانی" ناشی از شیوه پوشش پرونده عذرخواهی کرده اما اضافه کرده است که چنین حکمی درباره نقض حریم خصوصی می‌تواند برای آزادی مطبوعات محدودیت‌هایی ایجاد کند.

کلیف ریچارد در زمان یورش پلیس به خانه‌اش در برکشایر، در خانه دیگرش در پرتغال به سر می‌برد. او پخش تصاویر یورش پلیس به خانه‌اش را "فضولی بیش از حد" خواند.

او گفت: "توضیح اینکه چه حسی دارم خیلی سخت است. من بعد از آن فقط یک بار به آن آپارتمان برگشتم، آن هم برای اینکه لباس‌هایم را جمع کنم. از اینکه خانه‌ را دزد بزند هم بدتر بود."

یک قاضی درباره پوشش خبری پرونده گفت کلیف ریچارد به عنوان مظنونی که اتهامش ثابت نشده بود حق حفظ حریم خصوصی‌اش را داشت.

دادگاه حکم داد که بی‌بی‌سی ٢١٠ هزار پوند خسارت بپردازد و علاوه بر آن بی‌بی‌سی پذیرفت که ۸۵۰ هزار پوند هم برای جبران هزینه‌های حقوقی به کلیف ریچارد بدهد.

اما گزارش‌ها حاکی از آن بوده که این خواننده ٧٨ ساله در جریان دعوای حقوقی و برای اعاده حیثیت از خود سه میلیون پوند هزینه کرده است و به این ترتیب مبلغ پرداختی بی‌بی‌سی بالاتر رفت.

 

خواننده آزار جنسی کلیف ریچارد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین