کد خبر: 33232 A

انتقاد محمد معتمدی از تصویب یک قانون جدید / بلیت کنسرت‌ها گران‌تر می‌شود

انتقاد محمد معتمدی از تصویب یک قانون جدید / بلیت کنسرت‌ها گران‌تر می‌شود

محمد معتمدی با انتشار متنی به خبر مکلف شدن وزارت ارشاد به واریز ۱۰ درصد از درآمد برگزاری کنسرت‌ها به خزانه‌داری دولت با تصویب مجلس شورای اسلامی، واکنش نشان داد.

ایران آرت: محمد معتمدی خواننده مطرح موسیقی ایرانی در واکنش به انتشار اخباری مبنی‌بر مکلف شدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به واریز ۱۰ درصد از درآمد برگزاری کلیه کنسرت‌ها به خزانه‌داری دولت با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، متنی را منتشر کرد.

به گزارش مهر، براساس بند الحاقی ۵ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ بندالحاقی ۵- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ده‌درصد (۱۰%) بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلانشهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در بخشی از متن منتشرشده از سوی محمد معتمدی آمده است: «مدت‌هاست در تلاش بودیم تا با طرحی به نام هنربرای همه بهای بلیط کنسرت را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم تا بخش کم درآمد جامعه توان رفتن به کنسرت‌های خوب را پیدا کنند که هم دلشان شاد شود و هم پدیدهء شوم تبعیض کمرنگ‌تر شود. ولی امروز شنیدم نمایندگان محترم مجلس قانونی تصویب کرده‌اند که عملکرد معکوس دارد. یعنی بهای بلیط کنسرت‌ها را افزایش می‌دهد.

طبق قانون اخیر مصوب مجلس، ۱۰ رصد از درامد کنسرت‌ها باید به خزانه دولت واگذار شود. (بخوانید بلیط کنسرت‌ها ده درصد گران شود) هدف از این طرح چیست؟ کارکرد آن کدام است؟ مبنای کارشناسی آن کجاست؟

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: بهتر نبود پیش از تصویب این قانون قوانینی تصویب می‌کردید که به جهت‌دهی درست فرهنگ، هنر و موسیقی در جامعه بیانجامد؟ اصلاً کارشناسی در مجلس هست که اطلاعی از معضلات فرهنگی و موسیقایی جامعه داشته باشد؟ هزینه‌های میلیونی سالن‌ها، هزینه‌های میلیونی تبلیغات، هزینه اماکن، و امروز هزینه جدید که نامش را می‌گذارم هزینه مجلس! عزیزان نماینده، لطفاً شیپور را از سر گشادش باد نکنید!»

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد معتمدی موسیقی ایرانی بلیت کنسرت قیمت بلیت کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین