کد خبر: 32423 A

موزیسین ایرانی برای همیشه با صحنه خداحافظی کرد

موزیسین ایرانی برای همیشه با صحنه خداحافظی کرد

سیمون آیوازیان شب گذشته آخرین حضور خود بر روی صحنه را تجربه کرد.

ایران آرت: در دومین روز از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، استاد سیمون آیوازیان برا اخرین بار روی صحنه رفت. این مدرس برجسته موسیقی کلاسیک اعلام کرد که این آخرین باری است که برای اجرای زنده روی صحنه می‌رود.

این اجرا با سخنرانی دکتر آیوازیان شروع شد. او در مورد تاریخ ساخت گیتار از زمان رنسانس تا تکامل آن در قرن نوزدهم و  نحوه صدادهی آن‌ها با توجه به ساختار ساز و دوره‌های مختلف موسیقی صحبت کرد. در ادامه آیوازیان مسئله پژوهشی مورد مطالعه خود را در مورد تاثیر موسیقی رنسانس در دوره‌های بعد یعنی باروک و کلاسیک و رمانتیک و مدرن عنوان کرد. این گروه به همین منظور رپرتواری را آماده کرده‌اند که از رنسانس تا دوران معاصر را در خود جای داده بود. که توسط بابک ولی­پور اجرا شد. قبل از حضور ولی پور روی صحنه،  آیوازیان نمونه‌های قطعات دوران رنسانس( شش قطعه برای لوت) را اجرا کرد. و تاثیر آن را در  قطعات دوران باروک و مدرن را مقایسه کند.

بعد از این بابک ولی‌پور روی صحنه رفت.  او در آغاز قطعاتی از دوره رنساسن را اجرا کرد.  و بعد به علت کمبود وقت تنها بخش‌های از سوئیت برای چلو شماره یک باخ را اجرا کرد.  بار دیگر آیوازیان توضیحات تکمیلی را ارائه کرد ؛ایوازیان در جایی از سخنانش به جوانان توصیه کرد که دنبال متد آموزشی مدون نباشند و سعی کنند بیشتراز  اتودهای کارکاسی و جولیانی برای کسب مهارت در نوازندگی استفاده کنند.

‌در پایان بار دیگر بابک ولی‌پور روی صحنه رفت و با حضور استادش دوره‌های کلاسیک و رمانتیک را مرور کردند.  

 

جشنواره موسیقی فجر موسیقی کنسرت نوازنده سیمون آیوازیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین