کد خبر: 25378 A

کوروش تهامی آلبوم منتشر می‌کند

کوروش تهامی آلبوم منتشر می‌کند

کوروش تهامی از تولید آلبوم موسیقی‌اش خبر داد ولی گفت زمان دقیق این اتفاق را نمی‌دانم.

ایران آرت: کوروش تهامی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه خوانندگی هم در کارنامه خود دارد از علاقه‌اش به انتشار آلبوم موسیقی خبر داد. 

این بازیگر در تازه‌ترین گفت‌وگویش به خبرگزاری ایرنا گفت: من قبل از تئاتر، با موسیقی‌ آشنا بودم و این باعث شد ریتم را خوب بشناسم. ریتم یکی از مواردی است که در تئاتر و سینما با آن سروکار داریم و موسیقی در این زمینه به من کمک فروانی کرد. موسیقی، سینما، تئاتر، خوشنویسی و گرافیک یک ساختمان را می‌سازند که هر کدامشان نباشند یک خلأیی احساس می‌شود.

وی افزود: من تعجبم می‌کنم که بعضی وقت‌ها در طول این سال‌ها مثلاً با کارگردانی کار کردم که می‌گفت من از موسیقی چیزی سر درنمی‌آورم. در دلم خیلی تعجب کردم و گفتم مگر می‌شود آدم کارگردان باشد و از موسیقی سر درنیاورد؟ منظورم این نیست که آدم حتماً موزیسین باشد یا مثلاً آوازه‌خوان. اما بالاخره بداند الان این صحنه‌ای که راجع به آن فکر می‌کند یا دکوپاژش می‌کند چه ریتمی داشته باشد.

بازیگر «رگ خواب» از تولید آلبوم موسیقی‌اش خبر داد و گفت: زمان دقیق این اتفاق را نمی‌دانم. من همین وسواس در سینما را در موسیقی هم دارم. یک‌بار سرکار فرصتی پیش آمد و من یک چیزی خواندم. دوست کارگردانم گفت همه آن‌هایی که فکر نمی‌کردیم آلبوم دادند، غیر از تو که فکر می‌کردم این اتفاق بیفتد. الان فکر می‌کنم شاید بعضی وقت‌ها وسواس خیلی زیاد هم خوب نباشد. به هرحال، باید اتفاقی بیفتد که مردم هم دوستش داشته باشند. البته که اول باید خودم و خود ما که آن کار انجام می‌دهیم، چون خیلی برای من اهمیت دارد که کاری که می‌کنم را با رغبت انجام دهم و چندبار گوش دهم.

تهامی، استاد محمدرضا شجریان را خواننده محبوبش معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: ایشان طی این سال‌ها آثار بسیار بزرگ و ارزنده‌ای در زمینه موسیقی و موسیقی آوازی و آواز ایران تولید کردند. از آن دسته هنرمندان تکرار نشدنی هستند. البته که همایون عزیز هم الان بسیار عالی این راه را ادامه می‌دهند و خواننده‌های دیگری هم داریم مثل جناب علیرضا قربانی، جناب سالار عقیلی. اما به هرحال، آقای شجریان بدعت و نوآوری‌هایی دارند در نوع اجرای آواز که من در کمتر کسی دیده‌ام، خصوصاً قبل از خودشان. نه اینکه نبوده، ما بسیار خواننده‌های نابغه و درجه یکی داشتیم از دوره قاجار تا به امروز. اما بدعت‌هایی که جناب شجریان دارند و کوچه پس‌کوچه‌هایی را که درواقع در یک دستگاه شروع می‌کنند، حیرت‌انگیز است. من تا حالا نشنیده‌ام کسی به آن شکل آواز بخواند.

تهامی درباره ترانه‌های فیلم «رگ خواب» می‌گوید: هر دو کارهای خاصی بودند و در جشن حافظ این دو بخش هم مورد توجه قرار گرفتند. رگ خواب شش جایزه گرفت و دوتا هم همین ترانه‌ها و موسیقی بود. وی در پاسخ به این سؤال که به کار مشترک با همایون فکر می‌کنید؟ می‌گوید: الان که هنوز نه. الان که شما گفتید در ذهن من یک چراغی زد، اما نه! تا حالا فکر نکردم که بخواهم این اتفاق ببیند. ببینید سبکی که من انشاالله اگر قرار باشد آلبوم بدهم خواهم داشت یک چیز تلفیقی است؛ یعنی سنتی صرف نخواهد بود. البته همایون هم در چند کار اخیر همین کار را می‌کند هرچند که بار بخش سنتیش شاید سنگین‌تر باشد.

کوروش تهامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین