کد خبر: 70380 A

معماری| معماری مدرن| پروژه معماری

ببینید: بزرگترین پروژه خانه سازی جهان با چاپ سه بعدی

ببینید: بزرگترین پروژه خانه سازی جهان با چاپ سه بعدی

پروژه Wolf Ranch ، یک پروژه بلندپروازانه در زمینه ساخت 100 خانه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ایالات متحده آمریکا است و به عنوان یک پروژه بزرگ شناخته می‌شود.

ایرات آرت: پروژه ولف رنچ که در نزدیکی آستین در  ایالت تگزاس واقع شده، منتظر ورود اولین ساکنان در ماه سپتامبر است.

Wolf Ranch ، با نام پرینت سه بعدی بزرگترین پروژه‌ در زمینه ساخت خانه‌ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در جهان است و توسط شرکت‌های Lennar و Icon بنیان‌گذاری شده است. طراحی این پروژه نیز به عهده شرکت معماری معتبر Bjarke Ingels Group (BIG) است و به‌طور کلی شامل ساخت خانه‌های سنتی نیز می‌شود.

به گزارش تکناک، صد خانه‌ این پروژه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی احداث می‌شوند و دارای مساحت‌هایی بین ۱۴۰ تا ۱۹۵ متر مربع هستند و به‌صورت یک طبقه خواهند بود. این خانه‌ها در 8 طرح مختلف ارائه می‌شوند و شامل سه یا چهار اتاق خواب و دو یا سه حمام هستند. طراحی این خانه‌ها الهام گرفته شده از مزارع سنتی تگزاس است.

 

خانه‌ نمونه ای که تکمیل شده است، به منظور جلب توجه خریداران بالقوه، طراحی شده تا ایده واقعی از زندگی در یک خانه چاپ سه بعدی را به آن‌ها ارائه دهد. در نگاه اول، این خانه بسیار شبیه به هر خانه مدرن دیگری به نظر می‌رسد، اما با بررسی دقیق‌تر، می‌توان مشاهده کرد که دیواره‌های کنگره‌داری دارد که نشان‌دهنده استفاده از چاپگر سه بعدی برای ساخت آن است. در داخل خانه، نورپردازی مناسب و پنجره‌های بزرگ باعث ایجاد فضای روشن و دلنشین می‌شود و منطقه نشیمن بزرگ با آشپزخانه‌ اپن هم از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

استفاده از سیستم پنل خورشیدی در خانه‌ها به منظور کاهش مصرف انرژی مبتنی بر شبکه، از یکی از فناوری‌های هوشمند استفاده شده در این خانه‌ها است. این خانه‌ها همچنین از امکانات دیگری نظیر زنگ ویدیوی حلقه، قفل وای‌فای و ترموستات هوشمند نیز بهره می‌برند.

پروژه ساخت Wolf Ranch با استفاده از چاپگرهای سه بعدی Vulcan که توسط کمپانی آیکون (Ico) تولید می‌شوند، انجام می‌شود. فرآیند ساخت در این پروژه مشابه سایر پروژه‌های چاپ سه‌بعدی است. از مواد ساخت اختصاصی به نام Lavacrete که از سیمان مانند ترکیبی تشکیل شده، برای چاپ سه بعدی استفاده می‌شود و با استفاده از یک نازل به صورت لایه به لایه ساخته می‌شود تا ساختار اصلی خانه‌ها شکل گیرد. سپس با اضافه کردن سقف، درها، پنجره‌ها و دیگر اجزاء مورد نیاز، خانه‌ها کامل می‌شوند.

در حال حاضر، شش خانه با استفاده از چاپ سه بعدی در پروژه Wolf Ranch تکمیل شده است. قیمت این خانه‌ها متغیر بوده و از ۴۷۵ هزار و 990 دلار آمریکا تا ۵۵۹ هزار و 990 دلار آمریکا متفاوت است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر، به صورت مجازی، بازدید از این خانه‌ها را انجام دهند.

معماری پروژه معماری معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین