کد خبر: 26239 A

خانه زیرزمینی با سقف شیب‌دار / عکس‌ها

خانه زیرزمینی با سقف شیب‌دار / عکس‌ها

خانه‌ای در پایتخت کره جنوبی با بهره‌گیری از انرژی موجود طبیعت کوهستانی ساخته شده است.

ایران آرت: خانه زیر زمینی با سقف شیب دار در میان کوهستانی آرام و شالیزار های برنج در شرق سئول پایتخت کره جنوبی واقع شده است.

به گزارش مجله دلتا، سازندگان این خانه برای برقراری ارتباط مناسب بین توانمندی های کاربردی طبیعت اطراف و ساختمان مورد نظر تصمیم گرفتند از انرژی موجود طبیعت کوهستانی اطراف بیشترین بهره را ببرند. آنها با بهره گیری از شیب‎های تند اطراف بعد از نقشه‎برداری، تا حدی ساختمان را در زمین جاسازی کرده و خاک‎برداری را به حداقل رساندند. هماهنگ با شیب تپه، سقف ساختمان حالتی مایل به خود گرفته و با توجه و دقت بسیار نسبت به کارایی آن و پرهیز از هر نوع از هم گسیختگی جریان انرژی ساخته شده است.

1-37

از بام شیبدار ساختمان نیز به عنوان تراس استفاده شده که شامل سه قسمت مربع شکل است. دو تا در عقب و یکی به عنوان حیاط جلویی، دو بخش مربعی شکل عقبی در عین دارا بودن مبلمان مورد نیاز برای استفاده درفضای باز، هر کدام کارایی هایی متفاوت دارند.

5-14

اتاق خواب اصلی و آشپز خانه در زیر تراس واقع شده است و حیاط میانی نور طبیعی را به درون ساختمان هدایت و هوای آن را مطلوب تر می‎کند.

ساختمان پایدار بتونی درکنار فضای سبز بیرونی پوشیده از درختان کاج تیره رنگ  مقاوم در برابر فشار، با محیطی گرم که بر اثرفضای درونی ساخته شده از چوب  زرد  رنگ درخت فان  به وجود آمده  در تضاد است.

انحنای دیوار داخلی درامتداد حیاط میانی، لبه های تیز دیوار های اتاق مطالعه را که ازشکل مثلثی اتاق نشیمن ناشی شده‎اند برطرف می‎کند.

11-2

در فصل تابستان، گردش هوا ازسمت حیاط ( جایی که آشپزخانه قرار گرفته است ) شروع  و باعث تهویه هوای تمام ساختمان می شود.

خانه معماری معمار طراحی خانه زیرزمینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین