کد خبر: 25336 A

ساختمان‌های سه قلوی آبی، سبز و قرمز / عکس‌ها

ساختمان‌های سه قلوی آبی، سبز و قرمز / عکس‌ها

سومین ساختمان از سری ساختمان‌های رنگی در غرب هالیوود ساخته شد.

ایران آرت: پس از ساخته شدن ساختما‌های لندمارک سبز و آبی در غرب هالیوود، سومین ساختمان از سری ساختمان‌های "طراحی آرام" نیز با رنگ قرمز در کنار آن‌ها ساخته شد. چنین ترکیب سه بخشی جزیی از طرح و ساخت معماری چهل ساله سایت است.

به گزارش سایت چهارسوی معماری، ساختمان نخست، با نام مستعار نهنگ آبی، توسط Cesar Pelli طراحی در سال ۱۹۷۵ تکمیل شد. ساختمان سبز، به همراه پایگاه مرکزی موزه هنرهای معاصر، در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد. دو ساختمان نخست، سالن های نمایشگاهی برای تجارت پیشه طراحی داخلی است، شامل ۱.۲ میلیون فوت مربع سالن نمایشگاهی و فضای اداری. ساختمان قرمز شامل ۴۰۰ هزار فوت مربع فضای اداری و پارکینگ با گنجایش ۱۵۰۰ خودرو است.

پویاترین ساختمان از این ترکیب سه تایی مرکز طراحی آرام، ساختمان قرمز است که ترکیبی از برج های شیب دار و منحنی شکل بر روی پارکینگ هفت طبقه است.

مرکز طراحی آرام بین دو برج محوطه محصور هفت طبقه ای پوشیده شده با درختان نخل است. دیوارهای رو به محوطه نخل دارای فنآوری های نوین مشابه دیوارهای قرمز رنگ هستند.

فضای بیرونی دیدهایی به سمت تپه های هالیوودی به سمت شمال، ساختمان های آبی و سبز و پلازای شمالی به سمت جنوب دارد. برج غربی بالاتر از سطح زمین برافراشته شده تا ورودی وسائط نقلیه فراهم شود و فضای محصوری برای حیاط نخل در سطح زیرین. همانند دو ساختمان مرکز طراحی آرام، ساختمان قرمز پوشیده از نمای شیشه ای است. در حالی که شیشه در دو ساختمان نخستین غیرشفاف و مات است.

1

2

3

معماری طراحی داخلی طراحی ساختمان رنگی نمای رنگی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین