کد خبر: 17280 A

طراحی دو پروژه جدید از خواهران حریری در مرکز و شمال ایران / تصاویر

طراحی دو پروژه جدید از خواهران حریری در مرکز و شمال ایران / تصاویر

گیسو و مژگان حریری تصاویری از دو پروژه جدید خود در ایران را منتشر کردند.

ایران آرت: خواهران حریری زوج معمار ایرانی ساکن آمریکا تصاویری از طراحی برای یک هتل بزرگ را در وبسایت اختصاصی خود منتشر کرده‌اند که قرار است در حومه شهر یزد احداث شود.

"هتل پردیس" یک مرکز اقامتی 5 ستاره است که در مجاورت پروژه‌هایی در قالب بزرگ‌ترین مرکز جراحی قلب ایران و یک کلینیک ناباروری مجهز، همچنین مراکز درمانی و بهداشتی دیگری در نظر گرفته شده که قرار است در این محل ساخته شوند.

طراحی هتل پردیس بر اساس منظری از باغ ایرانی شکل گرفته که از لحاظ مفهومی به عنوان بازتاب دهنده بهشت ​​بر روی زمین طراحی شده است. هتل پردیس چهار باغ داخلی یعنی باغ ورودی، باغ میوه، باغ آب و باغ چای را شامل می‌شود که فضاهای عمومی قابل استفاده برای مهمانان این مجموعه را فراهم می‌کند. اله مان های به کار رفته در این پروژه از عناصر متعدد هنرهای سنتی، معماری و اقلیم ایرانی برگرفته شده است.  طرح چهارباغ یا باغ بهشت در بافته‌های ایرانی به عنوان ایده محوری در این پروژه به کار برده شده و به جز این الگوهای کاشی کاری و گذرهای معماری سنتی منطقه کویر، همچنین فرم‌های لغزان تپه‌های شنی کویر ایران در بخش‌های مختلف این پروژه تاثیرگذار بوده‌اند.

پردیس هتل یزد 1

پردیس هتل یزد 2

پردیس هتل یزد 3

فن‌آوری‌های پایدار که ریشه‌هایی در طراحی سنتی این منطقه دارد در کارکردهایی چون  تهویه هوا، فیلتر کردن نور، همچنین استفاده از آب به عنوان خنک‌کننده تبخیری در این پروژه متجلی شده است.

این هتل که 336 واحد در ابعاد 50 تا 80 متر مربع را شامل خواهد شد، در بخش خدمات عمومی به یک مرکز ورزشی بزرگ، سالن کنفرانس، سالن آمفی‌تئاتر، گالری‌های نمایش آثار هنری و فضاهای اداری مجهز خواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌های اولیه مراحل ساخت‌و‌ساز این پروژه تا سال 2020 میلادی طول خواهد کشید. گیسو و مژگان حریری از معماران شناخته شده جهانی به شمار می‌آیند و تاکنون ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ در فهرست برترین معماران جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین گیسو و مژگان حریری پروژه ساختمان اقامتی-تفریحی را در کلاردشت مازندران تا سال 2019 میلادی به اتمام می رسانند. این ساختمان چند منظوره شامل هتل، ویلا و پانسیون های مختلف می باشد.

کلاردشت 1

کلاردشت 2

کلاردشت 3

معماری طراحی گیسو حریری مژگان حریری خواهران حریری هتل پردیس یزد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین