کد خبر: 12183 A

آسمان‌خراشی که با الهام از یک رمان ساخته می‌شود

آسمان‌خراشی که با الهام از یک رمان ساخته می‌شود

آسمان‌خراش پایدار شهر پکن قرار است در پایتخت چین یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای دنیا ساخته شود.

ایران آرت: طرح این آسمان‌خراش از یک رمان علمی تخیلی به نام" Folding Beijing" به عاریت گرفته شده که توسط "هائو جینگ فانگ" نویسنده زن چینی نوشته شده است. این داستان آینده ای شگفت انگیز از پکن را به نمایش می‌گذارد؛ زمانی که شهر بیش از ده برابر گنجایش خود را حفظ کرده، گروه‌های مختلف مردم در فضا و زمان بندی متفاوتی فعالیت می‌کنند.

 

آسمان‌خراش تاشو به لحاظ فضای اشغال شده و زمان بندی به سبک فولدینگ، خسارت محله‌های فقیرنشین پکن را جبران می‌کند. میدان "تیان‌ان‌من" شهر پکن برای این پروژه انتخاب شده که به دلیل ویژگی‌های سیاسی حائز  اهمیت است.

 

خانه‌هایی با قابلیت جابجایی در تراکم بالا که می‌توانند درون یک سیستم مدولار حرکت کنند. این واحدهای آپارتمان می‌توانند در طول روز به سمت یک فضای زیرزمینی حرکت کنند و در نهایت طبق الگویی تمام بام‌هایی که دارای فضای سبز هستند در بالاترین سطح روی کل مجموعه قرار گیرند. در طول شب تمام واحدهای مسکونی موقعیت خود را به صورت خودکار تنظیم می‌کنند و طبق یک مکانیزم خودکار در جای خود قرار می‌گیرند تا کل مجموعه به یک شهر غیر رسمی تبدیل شود.

 

تنها ساختار ثابت مجموعه 4  ستون مجموعه است که در طول روز به عنوان یک مجسمه نمادین عمل می‌کند. کانسپت واحدهای مدولار در این پروژه یکی از نوین‌ترین کانسپت های ارائه شده در سال‌های گذشته است که می‌تواند تحولی در سیستم شهرسازی ایجاد کند.

 

منبع: هنرآنلاین

 

آسمانخراش ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین