کد خبر: 10770 A

تلاش "بی‌ام" برای رفع کم آبی در ایران/ پروژه‌ای نوآورانه در فلات ایران

تلاش "بی‌ام" برای رفع کم آبی در ایران/ پروژه‌ای نوآورانه در فلات ایران

یک گروه معماری با بررسی و تحقیق بر روی فلات ایران و طراحی و ایجاد تکنیکی خاص برای برداشت آب باران طرحی از ساختمانی کاربردی و منحصر به فرد ارائه کردند.

ایران آرت: به نقل از آرک دپارت، مسائل و مشکلات بحران آب باعث شده حامیان محیط زیست تلاش خود را بیشتر کنند به دنبال راهکارهایی برای این چالش باشند. دفتر طراحی بی‌ام  یکی از این گروه‌ها است که در این زمینه یک راهکار دوگانه ارائه کرده است. بخشی از طرح دفتر طراحی بی‌ام،  راهکاری برای مقابله با گرم‌شدن کره زمین و کاهش اثرات کربن و بخش دیگر آن به ایجاد منابع آب پایدار مربوط می‌شود؛ منابعی که از آب باران حاصل می‌شوند.

استدلال کلی دفتر طراحی بی‌ام از طراحی این سقف، جمع آوری آب باران قبل از تبخیر شدن است. این گروه با بررسی و تحقیق بر روی فلات ایران و طراحی و ایجاد تکنیکی خاص برای برداشت آب باران در مناطقی که میانگین بارش کمتر از یک سوم میانگین جهانی و تبخیر بیش از ۳ برابر میانگین جهانی است، طرحی از ساختمانی کاربردی و منحصر به فرد ارائه کردند.

طرح ارائه شده توسط دفتر طراحی بی‌ام، طراحی یک مدرسه شش کلاسه بود که جهت شرکت در مسابقه دوسالانه‌ی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران ارائه شد.

ایده ارائه شده برای سقف این مدرسه به صورت یک سقف مقعر است که عملکردی کاسه مانند دارد. این کاسه‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند که آب باران را در خود جمع کند و در نهایت به حوضچه واقع در حیاط مرکزی انتقال دهد که امکان حداکثر بهره‌وری از آب باران را قادر می‌سازد. سیستم انتقال آب به مخازن اصلی در بین دیوار کلاس‌ها قرار گرفته است که امکان کنترل بیشتر نوسانات دما در فضای داخلی را به همراه دارد و باعث کاهش کلی کربن و تهویه مطبوع می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

 

پروژه بی ام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین