کد خبر: 21003 A

پارچه‌سازی در فضای هنری

پارچه‌سازی در فضای هنری

نمایشگاهی از آثار هنرمندان پارچه‌سازی از چهارم خرداد در گالری شلمان برپا خواهد شد.

ایران‌آرت: نمایشگاه گروهی پارچه‌سازی تعدادی از هنرمندان، چهارم خرداد در گالری شلمان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه زیر نظر استاد فروزان شاه کوپاه و از سوی شاگران این هنرمند هنر پارچه سازی برگزار می‌شود و تلاش می‌کند این هنر مدرن را با دیدگاه هنری و شخصی درآمیزد و به نمایش بگذارد.

در استیتمنت نمایشگاه آمده است: هنـر پارچه‌سـازی پل ارتباطی بین هنرهای تجسمی و هنرهای کاربردی است. تاریخچه این هنر به دهه ٥٠ میلادى و پس از جنگ جهانی دوم مى رسد؛ دوره ای که هنرمندان بیشترین نمونه های طراحی و ساخت پارچه های خاص و هنری خود را ارائه کردند.

هنر پارچه سازی یا هنر الیاف فراتر از بافتن است. هنرِ تغییر در ساختار اصلی فیبر، نخ، پارچه و دگرگون کردن شمایلِ تجاری پارچه است. این تغییر از طریق پیچش، دوختن، پاشیدن رنگ، سوزاندن، رنگرزی با مواد نامتعارف و برداشتِ رنگ، تا و پلیسه کردن، باندانا یا پیچاندن، چسباندن و درهم ریختن اصل اولیه پارچه و گاهی بافتن دوباره روی پارچه قبلی صورت می گیرد.

پارچه سازی

طبیعت الهام بخش این هنرمندان بوده است. آنها از انسان و طبیعت ایده گرفته و در غالب هنر پارچه سازی (Fibre Art) به نمایش گذاشته اند.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه، غزاله بیضایی، گلنار توکلی، مرضیه حسام زاده، سارا حسین زاده قشلاقی، پریسا دره، رابعه سادات حسینی راد، کیمیا سورانی، رویا شاه دایی زاده، الهام شیرانی، مریم صادقی فاضل، احلام طرف، لاله عباسی، بیتا فولادی، شمیلا کاظمی، محدثه کوهزادی، زهرا مرعشی، نسیم معافی جوزانی، مینا مهرپرور هستند.

پارچه سازی

تاریخ گشایش نمایشگاه، جمعه 4 خرداد ساعت 16 تا 20:30 است و نمایشگاه تا 9 خرداد از ساعت 16:30 تا ۲۰:۳۰ برپاست. علاقه‌مندان به نشانی تهران، خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه کنند. این نمایشگاه به صورت مجازی و همزمان در سایت آرتبیشن قابل مشاهده است.

 

گالری شلمان پارچه سازی فروزان شاه کوپاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین