کد خبر: 1946 A

چرایی حذف کت‌واک از جشنواره فجر/چرا بازیگران و موزیسین‌ها برند داخلی نمی‌پوشند؟

چرایی حذف کت‌واک از جشنواره فجر/چرا بازیگران و موزیسین‌ها برند داخلی نمی‌پوشند؟

شوی زنده لباس از جشنواره مد و لباس فجر حذف شد.

ایران آرت : دبیر کارگروه مد و لباس در نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا بخش شوی زنده لباس حذف شده است، اظهار کرد: برگزاری این بخش، شرایط قانونی متعددی داشت که شاید ما از برخی از این قوانین غافل بودیم. در گام‌های بعدی متوجه این مفاد قانونی شدیم که برگزاری بخش شوی زنده را نفی می‌کرد. بنابراین آن را حذف کردیم، ضمن آن‌که حاشیه‌هایی که شوی زنده برای کشور ایجاد می‌کرد، بسیار زیاد بود و برخی افراد به‌شکل غیرقانونی آن را انجام می‌دادند. به همین دلیل با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، این موضوع را ابطال کردیم.

قبادی ادامه داد: براساس آخرین پژوهش یکی از استادان دانشگاه‌های برتر کشور بخش شوی زنده در کشورهای دیگر نیز فقط سه درصد ارزش افزوده حوزه مد و لباس را به خود اختصاص می‌دهد.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که چرا هنرمندان موسیقی و سینما در کشور ما از طراحان لباس داخلی کمتر استفاده می‌کنند، گفت: خوشبختانه دو سال است که این موضوع مطرح شده و هنرمندان ما در کنار خود، از حضور طراحان ایرانی استفاده می‌کنند. لباس هنرمندان در جشنواره فیلم امسال نسبت به سال‌های گذشته ارتقای قابل توجهی پیدا کرد، گرچه برخی به یکنواخت بودن رنگ‌ها انتقاد داشتند. در جشنواره‌های دیگر نیز لباس هنرمندان حاشیه‌هایی را داشت، اما با همکاری دبیر جشنواره فیلم فجر امسال و هنرمندان شاهد ارتقای کیفیت پوشش بودیم.

قبادی درباره بخش بین‌الملل ششمین جشنواره مد و لباس، اظهار کرد: بخش بین‌الملل یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست که چهار روز آخر جشنواره را به آن اختصاص داده‌ایم. نسبت به سال‌های گذشته در این دوره، تعداد شرکت‌کنندگان قابل توجه است. دو غرفه از فرانسه خواهیم داشت و کشورهای ویتنام، هند، تونس، مراکش نیز حضور دارند. همچنین نمایندگانی از روسیه و ایتالیا را در این دوره از جشنواره خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم تلاش‌های ایران در حوزه مد و لباس را به آن‌ها معرفی کنیم.

ششمین جشنواره مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفندماه در تالار وحدت، برج میلاد و برج آزادی برگزار خواهد شد.

 

 

 

مد و لباس شوی زنده لباس کت واک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین