کد خبر: 32107 A

شورای فرهنگی بریتانیا از جورج اورول عذرخواهی کرد

شورای فرهنگی بریتانیا از جورج اورول عذرخواهی کرد

به نظر می‌رسد که ویراستاران حتی نوشته‌های بهترین نویسندگان را هم رد می‌کنند، اما همه نویسندگان این بخت یارشان نیست که ۷۰ سال پس از رد مطلبشان از ‌آنها عذرخواهی شود.

ایران آرت: شورای فرهنگی بریتانیا از جورج اورول، نویسنده سرشناس به خاطر رد مقاله‌اش در هفت دهه پیش عذرخواهی کرده است.

نویسنده کتابهای "قلعه حیوانات" و "۱۹۸۴" این مقاله را تحت عنوان "در دفاع از آشپزی انگلیسی" در سال ۱۹۴۶ نوشت.

اما شورای فرهنگی بریتانیا که وظیفه گسترش روابط بریتانیا با سایر کشورها را برعهده دارد، به جورج اورول گفت که "انتشار این مقاله برای خواننده کشورهای دیگرعاقلانه نیست".

به گزارش بی‌بی‌سی، ویراستار اذعان کرده که مقاله اورول عالی بوده اما در عین حال به یکی دو نکته کوچک در آن ایراد گرفته است.

از جمله این ایرادات دستورتهیه مارمالاد پرتقال جورج اورول است که "میزان زیادی آب و شکر" را شامل می‌شود.

در این مقاله، آقای اورول رژیم غذایی بریتانیا را "ساده و نسبتا سنگین و شاید اندکی بی فرهنگانه" توصیف کرده، جایی که "نوشیدنی‌های داغ در بیشتر ساعات روز قابل قبول هستند."

الستر دونالدسون، تحلیلگر ارشد سیاست‌های شورای فرهنگی بریتانیا معتقد است: "این نهاد آن روزها بیش از اندازه جدی و ریسک-گریز بود و مصمم بود در پی گرسنگی زمستان سال ۱۹۴۵ از ارائه مقاله در باره غذا (حتی در مورد نتایج فاجعه‌بار جیره بندی غذا در طول جنگ )خودداری کند."

به گفته آقای دونالدسون "پس از ۷۰ سال، شورای فرهنگی بریتانیا خوشحال است تا کوتاهی را که در حق شاید بزرگترین نویسنده سیاسی قرن بیستم بریتانیا کرده، با چاپ کامل مقاله اصلی به همراه نامه‌ای که در رد چاپ این مقاله نوشته شده بود، جبران کند.

 

جورج اورول قلعه حیوانات ویراستار شورای فرهنگی بریتانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین