کد خبر: 30620 A

کمک 250 هزار دلاری نویسنده مشهور به کتابفروشان مستقل

کمک 250 هزار دلاری نویسنده مشهور به کتابفروشان مستقل

نویسنده مطرح آمریکایی امسال برای پنجمین سال متوالی به کتابفروشی‌های مستقل مبلغی را به عنوان هدیه کریسمس پرداخت کرد.

ایران آرت: جیمز پترسون، پرفروش‌ترین و پردرآمدترین نویسنده جهان امسال نیز همچون چهار سال گذشته مبلغی را به عنوان هدیه به کتابفروشان مستقل از جمله چهار کتابخانه در جزیره "رودس" پرداخت کرده است.

این پنجمین سالی است که پترسون مبلغی را به کتابفروشان مستقل اختصاص داده است. امسال 250 هزار دلار برای کمک به این کتابفروشان توزیع شد.

به گزارش ایبنا، پترسون که این روزها با کتاب "هدف: آلکس کراس" در میان نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد در این باره گفت: "با کتابفروشان زیادی صحبت کردم. بعضی از آن‌ها این پول را برای مصارف شخصی چون رفتن به دندانپزشکی، تعمیر ماشین، یا حتی خرید هدایای کریسمس برای خانواده‌شان استفاده کردند. کتابفروشان هر روز در زندگی مردم تغییر ایجاد می‌کنند و من خوشحالم که با اختصاص دادن این پول بتوانم تفاوتی هرچند کوچک در زندگی‌شان ایجاد کنم."

کتابفروشان مستقل برای دریافت این هدیه در اتحادیه کتابفروشان ثبت‌نام می‌کنند و سپس برندگان با قرعه‌کشی مشخص می‌شود. امسال چهار کتابفروشی دانشگاه براون، کتابفروشی بارینگتون، کتابفروشی ریف‌راف، کتابفروشی اسکوئر به عنوان برنده اعلام شدند.

یکی از برندگان گفت پول دریافتی را خرج صورت‌حساب‌های کتابفروشی می‌کند و با همسرش به سفر می‌رود.

اتحادیه کتابفروشان آمریکا از سال 2015 میلادی که جیمز پترسون تصمیم گرفت به کتابفروشان کمک کند، شروع به دریافت کمک‌های خیرین و حامیان مالی کرده است. این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "جیمز پترسون با طرح ایده خلاقانه کمک به کتابفروشان در ایام کریسمس، تعهدش به ایجاد سوادآموزی در جامعه و تشویق کتابفروشی‌های مستقل را نشان داده است. آن هم در سالی که با وجود بلایای طبیعی مختلف، کتابفروشی‌ها دچار وضعیت بدی شده‌اند و همین سبب می‌شود بیشتر از قبل قدردان پترسون باشیم."

شهرت و قدرت پترسون بیشتر به دلیل آثاری است که طی مسافرت خواننده را سرگرم می‌کند. استفن کینگ، دیگر نویسنده شهیر آمریکایی آثار او را "افتضاح" می‌داند. منتقدین نیز آثار او را "ادبی" نمی‌دانند. با این وجود، پترسون در سال 2015 میلادی، جایزه ادبی مؤسسه ملی کتاب آمریکا را برای تلاش‌های بشردوستانه خود جهت تشویق مردم به کتابخوانی و کمک مالی به کتابفروشان دریافت کرده است و بیشتر از هر نویسنده دیگری کتاب نوشته است.

جیمز پترسون کتابفروشی نویسنده مشهور کتابفروشان مستقل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین