کد خبر: 18105 A

همایون ارشادی: باید از کتابخوانی سنتی فاصله بگیریم

همایون ارشادی: باید از کتابخوانی سنتی فاصله بگیریم

گردشگری کتاب ایده خیلی خوب و نویی است...

ایران‌آرت: بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون از طرح کتابخانه‌گردی نهاد کتابخانه‌ها استقبال کرد و گفت: بهتر این است که با تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح این کار صورت بگیرد تا مردم هم در جریان کار قرار بگیرند.

همایون ارشادی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون درباره طرح کتابخانه گردی نهاد کتابخانه‌های عمومی از سوی شخصیت‌ها و مسئولان عنوان کرد:‌درست است که کار ، کار راحتی نیست اما می‌توان چنین طرحی را به خوبی اجرا کرد در صورتی که با برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع رسانی کامل انجام بشود وگرنه مورد اقبال قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از طرح‌ها را شاید تصور کنیم که جواب نمی‌دهد اما چند درصد هم در کتابخوانی مردم تأثیرگذار باشد، موفق است، افزود: مردم می‌بایست برای کتابخوانی تشویق شوند و این خیلی نکته مهم است چرا که خیلی مردم به دنبال کتاب نیستند باید آنها را دراین مسیر قرار داد.

ارشادی با بیان اینکه برخی مردم برای کتابخوان شدن یک انگیزه نیاز دارند، گفت: این کارهایی که بدین صورت انجام می‌شود می‌تواند نتیجه مثبت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه نه تنها مردم ما بلکه  مردم کل دنیا کتابخوانی‌ به ویژه از نوع سنتی‌شان ضعیف شده اند بنابراین من در کشورهای مختلف دیده ام که این را می‌گویم، بنابراین انگیزه دادن خیلی مهم است.

ارشادی با اشاره به اینکه کتابخوانی این روزها از حالت سنتی سابق خارج شده و در خیلی کشورها دیگر شاهد چنین چیزی نیستند و یا لااقل اندک شده است، گفت: مهم ورود به این مسیر است حال می‌تواند سنتی باشد خیر . مهم انتقال اطلاعات و فهم درست بین مردم است.

وی با اشاره به هزینه زیاد و قیمت‌های کتاب در ایران گفت: هر کسی دیگر نمی‌تواند در طول سال کتاب زیاد بخرد بنابراین استفاده از کتابخانه اینجا خیلی نمود پیدا می‌کند دنیای تکنولوژی همه چیز را در این عصر به هم ریخته و می‌بایست در این دوره خود را به لحاظ فرهنگی و کتابخوانی ارتقا دهیم.

ارشادی با تأکید بر کتابخوان بودن خودش و اینکه در گذشته کتابخانه می‌رفته و مطالعه زیاد داشته اما اکنون تکنولوژی او را از فضای کتابخوانی جدا کرده است، گفت: با همه این احوال من تصور می‌کنم مردم ایران کتابخوان هستند ما کتاب و نویسنده از قدیم تا الان زیاد داشتیم و داریم مسئله این است که نباید صرف کتابخوانی سنتی بپردازیم.

وی همچنین گفت:‌تسهیلات برای فراهم آوردن زمان و مکان مطالعه نیز می‌بایست برای مردم اندیشیده شود، مثلا همین برنامه‌ها چون کتابخانه گردی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

ارشادی در پایان گفت: وجود کتابخانه‌های محلی در محلات و تشویق جوانان برای رفتن بدانجا خیلی مهم است، من تصور می‌کنم همه محلات کتابخانه ندارند گردشگری کتاب ایده خیلی خوب و نویی است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.

 

 

 

iranart

 

همایون ارشادی کتابخانه گردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
نظرات خوانندگان
  • گلی
    پاسخ

    ببخشید جناب ارشادی تا حالا اثری رو کارگردانی نکرده ن.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین