کد خبر: 16484 A

سرمربی پرسپولیس به سروش صحت چه گفت؟

سرمربی پرسپولیس به سروش صحت چه گفت؟

برانکو ایوانکوویچ با حضور در برنامه "کتاب باز" از علاقه‌اش به ادبیات گفت.

ایران آرت: شب گذشته سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مهمان برنامه "کتاب باز" بود و گفت و گویی با سروش صحت داشت.

به گزارش ایبنا، برانکو ایوانکوویچ حضور در "کتاب باز" را با ایفای نقش راوی آغاز کرد و قصه معروف شنل قرمزی را برای مخاطبان این برنامه تعریف کرد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به یادگیر زبان فارسی در سال‌های حضورش در ایران گفت: فارسی حرف زدنم خوب نیست؛ اما مترجم دارم و فارسی را زمانی که نیاز دارم، استفاده می‌کنم. وقتی دیگر حس می‌کنم نباید چیزی را متوجه شوم، آن موقع صحبت نمی‌کنم اما بازیکنان را اینطوری نمی‌توانم فریب بدهم.
 
برانکو در معرفی افراد کتابخوان خانواده‌اش گفت: من همیشه دنبال کتاب‌های تخصصی بودم اما همسرم رمان خیلی دوست دارد. متاسفانه این روزها بچه‌ها بیشتر با گوشی‌های هوشمند درگیر هستند؛ اما جوانان باید این را بدانند که بدون شک، هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی با اشاره به مشکل کتاب نخوانی در سراسر دنیا اظهار کرد: مشکل کتاب نخواندن مختص ایران نیست و متاسفانه این یک مشکل جهانی است و همه درگیرش هستند. دوباره تکرار می‌کنم که هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد. ما باید این را بدانیم که به قدری سود و اطلاعات ارزشمند در کتاب است که هیچ گوشی موبایلی نمی‌تواند جای آن را بگیرد.  برای مثال شما کتابی در مورد مقابله با استرس می‌خوانید؛ اما خود گوشی موبایل عامل به وجود آمدن استرس است.

مربی قرمزپوشان پایتخت در توضیح این نکته که چرا هواداران لقب پروفسور را برای او انتخاب کرده‌اند، گفت: من پرفسور رشته حرکت‌شناسی هستم و فوق لیسانس فوتبال دارم. پنج سال در مدرسه معلمی کرده‌ام و استاد فرهنگ سلامتی هستم. در فوتبال هم بالاترین مدرک موجود در دنیا را دارم.

برانکو در بخش پایانی صحبت‌هایش در توضیح چگونگی علاقه‌اش به کتاب و کتابخوانی گفت: از همان دوران کودکی و مدرسه شروع به کتاب خواندن کردم. البته طبیعی بود که برخی از این کتاب‌ها مربوط به درس و مدرسه باشد؛ اما یک سری کتاب‌های ادبی هم از نویسندگان خارجی بود که در مقطع متوسطه آنها را می‌خواندم. مخصوصا از کتاب‌های ادبیات کلاسیک. البته من رشته تجربی خوانده‌ام، اما در کنار مطالعات تحصیلی، مطالعه ادبی هم داشتم.

سروش صحت برانکو ایوانکوویچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین