کد خبر: 9257 A

جدل رامبد جوان با یک روحانی: کوتاهی از شماست، شما یا بیرون از مردم هستید یا بین کسانی که شما را قبول دارند

جدل رامبد جوان با یک روحانی: کوتاهی از شماست، شما یا بیرون از مردم هستید یا بین کسانی که شما را قبول دارند

مگر وظیفه شما این نیست به سراغ کسانی بروید که آغوششان برای شما باز نیست؟

ایران آرت : فریده قهرمانی در باشگاه خبرنگاران نوشت : رامبد جوان در برنامه خندوانه چهارشنبه شب خود میزبان حجه الاسلام محمد رضا زائری بود.

این روحانی که در مشاغل مختلف فرهنگی مشغول فعالیت است در آغاز برنامه اش در مورد توانایی آشپزی خود گفت: نیمرو می‌توانم درست کنم. ما بین آخوندها آشپز خوب زیاد داریم، چون مجبورند در دوران طلبگی و حجره نشینی آشپزی کنند.

این روحانی متولد کرمان و بزرگ شده بندرعباس، در مورد برنامه خندوانه گفت: جزو افتخارات تلویزیون و قابل دفاع است و کار ارزشمندی است. 

حجت الاسلام زائری در ادامه با نقدی به خنداننده شو گفت: در مورد بعضی اجراهای خنداننده شو هرچند من به تعارف داشتن اعتقادی ندارم، اما گاهی نمایشی اجرا می شد که مناسب خانواده نبود.

رامبد جوان در پاسخ گفت: تصمیم ما این بود که شادی، احترام و محبت را ترویج کنیم و ذهن همه به این مسائل حساس شود. یکسری جوان را دعوت می‌کنیم که در خندوانه استعداد خود را بروز دهند و این حواشی شروع می شود و شما می گویید مناسب خانواده نیست. ما زبان رسانه را می دانیم و رعایت می کنیم اما آن بچه ها، جوانان همین کشور و واقعی هستند و وارد این قالب رسانه نشده اند.

حجت الاسلام زائری گفت: ولی وقتی ارتباطات مشترک را در نظر می گیریم، باید سطح توقع همه جامعه را در نظر بگیریم. حساسیت‌هایی که روی برنامه خندوانه است، نشان می دهد که این برنامه دیده شده است.

جوان پرسید: پس تلویزیون وظیفه‌اش این است که فیلتر کند؟

مهمان خندوانه پاسخ داد: اتفاقاً یک برنامه وقتی حس ایجاد می‌کنند که پنجره باشد نه قاب عکس. منتها همه جای دنیا شیوه بیان واقعیت را مدیریت می‌کنند. نه فقط تلویزیون بلکه من به عنوان یک آخوند هم وظیفه ام همین است. اگر بخواهم مخاطب با من ارتباط برقرار کند، باید در مورد یک چیزی صحبت کنم که مخاطب من بفهمد و قبول داشته باشد.

در ادامه برنامه در هنگام سخنان زائری در خصوص نقش روحانی در جامعه، رامبد جوان گفت: من می‌گویم کوتاهی از شماست. مردم که زندگی خود را می کنند؛ شما یا بیرون از مردم هستید یا بین کسانی هستید که تحت هر شرایطی شما را قبول دارند. مگر وظیفه شما این نیست به سراغ کسانی بروید که آغوششان برای شما باز نیست؟

حجت الاسلام زائری پاسخ داد: شما تا به حال شده که وقتی آخوند می‌بینید به سراغش بروید و با او صحبت کنید؟ اینکه من باید زبان مخاطب را یاد بگیرم قبول. مردم از روحانیت فقط خطبه نماز جماعت را می‌بینند. یک بخشی از این مشکل هم عرف اجتماعی است. روابط اجتماعی دو طرفه است.

او سپس به مشکلات ایجاد شده به علت کم حرف زدن و فاصله گرفتن افراد از یکدیگر اشاره کرد.

پس از بازی دارت مهمان و میزبان خندوانه، در پایان برنامه حجت الاسلام زائری به دوربین خندوانه لبخند 20 ثانیه‌ای زد. 

 

رامبد جوان برنامه خندوانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین