کد خبر: 8948 A

تحلیل محقق سابق دانشگاه جورج واشینگتن درباره تازه‌ترین قسمت سریال محبوب

اژدهایان «بازی تاج و تخت» همان گزینه هسته‌ای هستند؟

اژدهایان «بازی تاج و تخت» همان گزینه هسته‌ای هستند؟

موجودات عجیب بازی سریال تاج و تخت یا همان اژدهای قصه‌های افسانه‌ای شاید استعاره پیچیده‌ای از همان بمب اتمی دنیای امروز ما باشند.

ایران‌آرت: بعد از انتشار تازه‌ترین قسمت از بازی سریال تاج و تخت یعنی اپیزود چهار فصل هفتم، که دیروز دوشنبه شانزدهم مرداد پخش شد، یکی از تاویل‌ها این بوده است که آیا اژدهایان تحت اراده شخصیت دنریس، همان بمب اتمی یا گزینه هسته‌ای دنیای امروز هستند؟

خطر لو رفتن داستان: اگر قسمت چهارم فصل هفتم را ندیده‌اید همین جا از خواندن بقیه این مطلب خودداری کنید.

در قسمت چهار از فصل هفتم، دنریس یا همان مادر اژدهایان، از یکی از اژدهایان خود در جنگی علیه جیمی لنیستر بهره فراوانی برد. او با این کار بخش مهمی از ارتشی را که سرسی و جیمی لنیستر خیلی به آن می‌بالیدند، تار و مار کرد. در تازه‌ترین تاویل‌های این قسمت از بازی تاج و تخت این مسئله مطرح شده است که آیا اژدهایان تحت اراده شخصیت دنریس، همان بمب اتمی یا گزینه هسته‌ای دنیای امروز هستند؟

9a7e6c10-f207-0132-44b4-0a2ca390b447-1024x576

به گزارش ایران آرت به نقل از آتلانتیک؛ جورج آر.آر مارتین نویسنده‌ی کتاب «ترانه یخ و آتش» که مبنای سریال بازی تاج و تخت است، پیش از این به این موضوع اشاره کرده است و اژدهایان قصه‌اش را به نوعی انرژی هسته‌ای به مثابه سلاحی بازدارنده توصیف کرده است. اکنون تیمومتی وست مایر، محقق سابق دانشگاه جورج واشینگتن این مسئله را دوباره پیش کشیده است و گفته که اژدهایان داستان بازی تاج و تخت استعاره‌ای از سلاح هسته‌ای در دنیای امروز هستند.

او اضافه کرده است که این نیروی افسانه‌ای در داستان ترانه یخ و آتش همچون میراثی خطرناک نقش قدرت را در داستان بازی می‌کند که البته برای صاحب و مالک آن مسئولیتی سنگین همراه می‌آورد.

همچنان که گفته شد در آخرین قسمت منتشر شده از «بازی تاج و تخت» که شبکه اچ بی اُ روانه‌ی بازار کرده است این موجودات افسانه‌ای مهمترین عامل پیروزی ارتش دنریس بر ارتش جیمی لنیستر بود. دوتراکی‌ها با حمایت اژدهای دنریس به راحتی بر دشمن‌شان پیروز شدند. این در حالی است که این عامل قدرت در دستان پادشاهی است که ایده‌آل‌هایی ارزش‌مدارانه برای کرسی قدرتش متصور است و همچنان به آرمان‌هایی مثل عدالت، آزادی و دستگیری از مردم باور دارد.

776025_915

پیش از  بلبشوی این اژدهایان در اپیزود چهارم، دیالوگی از جان اسنو می‌شنویم مبنی بر اینکه بهتر است پادشاهی چنین عادل و مردم‌دوست (دنریس؛ مادر اژدها) از اژدهایانش علیه مردم استفاده نکند و با آن‌ها شهرها را به آتش نکشد. دنریس به نوعی این پیشنهاد جان اسنو را می‌پذیرد و سپاه جیمی لنیستر را در دشت‌هایی فراخ و خالی از سکنه نابود می‌کند. اما اگر این سلاح قدرتمند در دستان نقطه مقابل او یعنی سرسی بود چه اتفاقی می‌افتاد.

 

بازی تاج و تخت جورج آر. آر. مارتین سریال بازی تاج و تخت رمان ترانه یخ و آتش اپیزود 4 فصل هفت بازی تاج و تخت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین