کد خبر: 70468 A

وودی آلن | جشنواره ونیز | تحریم جشنواره

وودی آلن: فرهنگ تحریم احمقانه است

وودی آلن: فرهنگ تحریم احمقانه است

آلن که تازه‌ترین ساخته‌اش در ونیز اکران شد، این هفته در مصاحبه با «ورایتی» فرهنگ «کنسل» یا تحریم افراد را «احمقانه» نامیده است

ایران آرت: یک روز پس از اکران فیلم «کاخ» (The Palace) «رومن پولانسکی» و همزمان با اکران فیلم «بخت خوش» (Coup de Chance) «وودی آلن»، بنرهایی چون «جزیره متجاوزین» و «به آزارگران «شیر طلایی» ندهید» در شهر ونیز دیده شد. هشتادمین دوره جشنواره ونیز به نیمه‌های راه رسیده است.

«هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که بنرهایی به زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی علیه جشنواره ونیز که امسال پذیرای «متجاوزین» است در نزدیکی محل برگزاری رویداد دیده شده است. در این گزارش آمده است که پلیس هنوز نمی‌داند این بنرها را چه کسی نصب کرده است.

منتقدین «کاخ» پولانسکی ۹۰ ساله را «بدترین فیلمی که او تا امروز ساخته» نامیده‌اند تا امتیاز ۰ درصد برای آن در «راتن تومیتوز» به ثبت برسد. این فیلمساز در سال ۱۹۷۷ به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله بازداشت شد و پس از آنکه در این پرونده مجرم شناخته شد خاک ایالات متحده را ترک کرد. آلن از سوی دیگر از سوی دخترخوانده‌اش «دیلن فارو» متهم به آزار جنسی است.

به گزارش 30نما، آلن که تازه‌ترین ساخته‌اش امروز در ونیز اکران می‌شود این هفته در مصاحبه با «ورایتی» فرهنگ «کنسل» یا تحریم افراد را «احمقانه» نامیده است. فاور اولین بار در سال ۱۹۹۲ این اتهام را مطرح کرد و سپس در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ با مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» و «لس‌آنجلس تایمز» و سپس مصاحبه تلویزیونی با سی‌بی‌اس در سال ۲۰۱۸ بر آن تأکید کرد. آلن این اتهام را رد کرده است.

کارگردان ۸۷ ساله «منهتن» (Manhattan)، «آنی هال» (Annie Hall) و «هانا و خواهرانش» (Hannah and Her Sisters) در مصاحبه با «ورایتی» به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا حس می‌کند تحریم شده یا نه: «احساس می‌کنم اگر قرار باشد کنسل شوید، این فرهنگ شما را کنسل خواهد کرد. همه این مسائل را خیلی احمقانه می‌دانم. در موردش فکر نمی‌کنم.»

او ادامه می‌دهد: «نمی‌دانم معنای کنسل شدن یعنی چه. می‌دانم که در طول سال‌ها برای من هیچ چیزی تغییر نکرده. فیلم می‌سازم. چیزی که تغییر کرده ارائه فیلم‌ها بوده. می‌دانید، کار می‌کنم و روال یکسانی برای من دارد. فیلمنامه می‌نویسم، سرمایه‌گذار پیدا می‌کنم، فیلم را می‌سازم، فیلمبرداری‌اش می‌کنم، تدوینش می‌کنم، بیرون می‌آید. فرهنگ کنسل تفاوتی رقم نمی‌زند. تفاوت نحوه پخش فیلم است. این یک تغییر مهم است.»

فیلم قبلی آلن «فستیوال ریفکین» (Rifkin’s Festival) بود که در سال ۲۰۲۰ در جشنواره سن سباستین اکران شد و در ایالات متحده به صورت محدود به نمایش درآمد. اچ‌بی‌او یک سال بعد مستند «آلن علیه فارو» (Allen v Farrow) را منتشر کرد و به تشریح جزئیات اتهامات مطرح شده علیه فیلمساز پرداخت.

 آلن در بخش دیگری از مصاحبه درباره جنبش «من هم» (MeToo) می‌گوید: «به نظر من هر جنبشی که منفعت واقعی داشته باشد، و کار مثبتی بکند، مثلاً برای زنان، اتفاق خوبی است.» او اضافه می‌کند که با این حال برخی از این اتهامات مطرح شده آزار جنسی را احمقانه می‌داند: «احمقانه است، می‌دانید، وقتی که واقعاً یک مشکل فمینیستی نیست یا مشکل بی‌عدالتی نسبت به زنان. وقتی در تلاش برای تبدیل کردنش به مشکل زیاده‌روی شود، در واقع، بیشتر مردم آن را یک موقعیت توهین‌آمیز نمی‌دانند.»

وودی آلن جشنواره ونیز تحریم جشنواره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین