کد خبر: 69880 A

وزیر ارشاد| آزاده صمدی| لیلا بلوکات| افسانه بایگان

واکنش وزیر ارشاد به حکم‌های صادر شده برای بازیگران زن

واکنش وزیر ارشاد به حکم‌های صادر شده برای بازیگران زن

افسانه بایگان، آزاده صمدی و لیلا بلوکات اخیرا با حکم حبس تعزیری و مراجعه به مراکز مشاوره و ارائه گواهی سلامت مواجه شده‌اند، موضوعی که وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت به آن پاسخ داد.

ایران آرت: وزیر فرهنگ و ارشاد در واکنش به آنچه درباره احکام صادر شده برای برخی سلبریتی‌ها مبنی بر مراجعه به مراکز مشاوره، اظهار کرد: ما دنبال این هستیم اقدامات مختلفی که انجام می‌شود بر مبنای یک رویه روشن باشد. ما در وزارت فرهنگ این رویه را دنبال می‌کنیم که اگر یک بازیگر یا یک هنرمند و فرد فرهنگی دچار یک خطایی می‌شود، در فضای کاری خودش یک نوع محرومیت برایش در نظر گرفته شود و این امر از گذشته هم انجام شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: معتقدم این امر حتماً باید در یک روند روشن اتفاق بیفتد. در برنامه هفتم توسعه رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری، رسانه‌ای را در قالب یک کمیته بدوی و استینافی آوردیم. کارگردان و بازیگری می‌گفت وقتی می‌خواهم از کشور خارج شوم متوجه می‌شوم که ممنوع‌الخروجم یا در گوشی به من گفته می‌شود که ممنوع‌الفعالیت هستم.

وی تاکید کرد: از این به بعد کمیته مشخصی با نمایندگانی از بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد تا دولت در مسیر شفافیت و فراهم‌کردن امکان دفاع و اعتراض به حکم برای همه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حرکت کند.

او افزود: اگر بازیگری دچار مشکل شود یا حقوقش تضییع شود و حق مالکیت معنوی آثارش رعایت نشود، همه در این مسیر قابل پیگیری است.

 

افسانه بایگان آزاده صمدی لیلا بلوکات وزیر ارشاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین