کد خبر: 4349 A

نامه کارگردان برای پخش غیرقانونی یک فیلم و واکنش مسوولان

 نامه کارگردان برای پخش غیرقانونی یک فیلم و واکنش مسوولان

درمیشیان: فیلم زیرزمینی نساخته‌ام که راضی به توزیع زیرزمینی آن باشم

ایران‌آرت: ‏‎در پی انتشار غیرقانونی یک نسخه قاچاق از فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» با آرم «بازبینی ارشاد» رضا درمیشیان تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم، ضمن اعلام شکایت خود از انتشاردهندگان این نسخه قاچاق متنی را منتشر کرد.

متن نامه رضا درمیشیان که اختصاصی در اختیار ایسنا گذاشته به شرح زیر است:

«فیلم «عصبانی نیستم!» را با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته‌ام، با مجوز رسمی وزارت ارشاد در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآورده‌ام،با استناد پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش عمومی‌اش اقدام کرده‌ام و به سند حواله شورای صنفی نمایش و ثبت در این شورا برای اکرانش با سینماها قرارداد بسته بودم اما...

من فیلم زیرزمینی نساخته‌ام که راضی به توزیع زیرزمینی آن باشم، آن هم نسخه بازبینی قبل از نهایی شدن فیلم که نسخه نهایی نیست!

این اتفاقات ذره‌ای از انگیزه من را برای اکران عمومی و قانونی این فیلم در سینماهای کشورم  کم نمی‌کند.

شکایتم از عوامل توزیع نسخه قاچاق «عصبانی نیستم!» را به ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی بصری و مراجع قضایی تقدیم کرده‌ام و تاکید می‌کنم که تمامی افراد ، سایت‌ها، کانال ها، صفحات اجتماعی، فروشگاه‌ها، گروه‌ها و ... که این نسخه غیر قانونی را منتشر، تکثیر و یا آپلود کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و من همچنان منتظر نمایش «عصبانی نیستم!» در سینماها هستم.»

قائم مقام ستاد صیانت از آثار سمعی بصری کشور درباره انتشار نسخه غیرقانونی فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» و نامه کارگردان این اثر سینمایی توضیحاتی داد.

نوید آقایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامه رضا درمیشیان، کارگردان فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» اظهار کرد: آقای درمیشیان تماس گرفتند و شفاهاً مطرح کردند که موضوع پخش غیرقانونی فیلم «عصبانی نیستم!» از چه قرار است؛ همان زمان از همان جاهایی که خودشان اعلام کردند که نسخه‌هایی از فیلم «عصبانی نیستم» را دیده‌اند، دستور پیگیری صادر شد و به فاصله چند ساعت هم آن نسخه‌ها جمع‌آوری شد.

‎او یادآور شد: در هفته گذشته متوجه شدیم که یک نسخه بسیار بسیار بی‌کیفیتی از طریق برخی کانال‌های تلگرامی و حتی اینستاگرام در حال انتشار است. مکاتبه اولیه‌ای با افرادی که این کانال‌ها را اداره می‌کردند، صورت گرفت و به آنها گفته شد که حتما با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که آنها هم پس از گذشت چند دقیقه این نسخه از فیلم «عصبانی نیستم» را از روی کانال تلگرامی خود برداشتند.

این مسوول خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر، واحد حقوقی ما در ستاد صیانت به آقای درمیشیان مشورتی دادند که با توجه به اینکه برای پیگیری، نیاز به شکایت شخصی ایشان هست حتما در دستگاه قضایی شکایت ایشان مطرح شود. در این صورت هم امکان پیگیری قضایی فراهم می‌شود و هم نمونه‌ای می‌شود برای سایر صاحبان آثار که ممکن است کارهای آنها از طریق شبکه‌های توزیع غیر رسمی در دسترس عموم قرار بگیرد.

‎آقایی یادآور شد: ما نیز در ستاد صیانت این موضوع را به دستگاه قضایی اعلام کرده‌ایم، امیدواریم در این هفته با دستوری که بازپرس خواهد داد، به این موضوع هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

«عصبانی نیستم» با بازی نوید محمدزاده و باران کوثری محصول سال ۹۲ است که با وجود پروانه نمایش هنوز اکران نشده است.

 

نوید محمدزاده رضا درمیشیان فیلم عصبانی نیستم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین