کد خبر: 42650 A

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در ترکیه

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در ترکیه

"سرخپوست" با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در جشنواره فیلم جنایت و مکافات در استانبول ترکیه به نمایش درمی‌آید.

ایران آرت: جشنواره بین‌المللی فیلم "جنایت و مکافات" که از سال ۲۰۱۰ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، امروز نهمین دوره خود را در حالی آغاز کرده است که فیلم سینمایی "سرخ‌پوست" به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت حضور دارد.

جشنواره "جنایت و مکافات" ویژه فیلم‌های بلند و کوتاه با مضامین "کیفری"، "جنایی"، "عدالت" و "دموکراسی" است. نهمین دوره این جشنواره از امروز تا ۲۸ نوامبر (پنجشنبه ۷ آذر) در سینماهای واقع در خیابان استقلال شهر استانبول نمایش فیلم‌ها را آغاز کرده است. طبق اعلام مسئولان برگزاری جشنواره، بهای بلیت هر فیلم ۵ لیر (کمتر از ۱۱ هزار تومان) اعلام شده است.

به گزارش فارس، "سرخ‌پوست" آخرین ساخته نیما جاویدی ـ که چندی پیش نیز نسخه پرده‌ای آن از کانال‌های تلگرامی سر درآورد ـ قرار است در جشنواره "جنایت و مکافات" با فیلم‌هایی از کشورهای اتریش، تونس، فرانسه، مجارستان، قطر، لبنان، اسلوواکی، مجارستان، بلژیک و الجزایر رقابت کند. سال گذشته "درساژ" نماینده ایران در این رویداد سینمایی بود.

"زحل اولجای" بازیگر سرشناس ترکیه رئیس هیأت داوران است و انور سایلاک (بازیگر و کارگردان ترک)، صحرا کریمی (کارگردان افغانستانی)، عزتا گرادوویچ (مدیر هنری جشنواره فیلم سارایوو)، ایونا اوریکارو (کارگردان رومانیایی) و میروسلاو ترزیچ (کارگردان صرب) اعضای هیأت داوران را تشکیل می‌دهند.

"آدم سؤزوؤر" دبیر جشنواره "جنایات و مکافات" و موضوع این دوره "عدالت مجازی" است. مراسم افتتاحیه این جشنواره شب گذشته در تالار "جمال رشید ری" برگزار شد. در این جشنواره ۵۹ فیلم کوتاه و بلند حضور دارند.

 

پریناز ایزدیار نوید محمدزاده سرخپوست جشنواره فیلم جنایت و مکافات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین