کد خبر: 41374 A

دلایل ادوارد نورتون برای رد پیشنهاد جیمز کامرون/ چرا آقای بازیگر در "آواتار 2"حضور ندارد؟

دلایل ادوارد نورتون برای رد پیشنهاد جیمز کامرون/ چرا آقای بازیگر در "آواتار 2"حضور ندارد؟

ادوارد نورتون در مصاحبه‌ای درباره دلایل رد پیشنهاد بازی در ادامه "آواتار" صحبت کرد:

ایران آرت، ادوارد نورتون، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی که سه نامزدی جایزه اسکار را در کارنامه هنری خود دارد، در سخنانی از دلیل رد پیشنهاد بازی در دنباله فیلم آواتار سخن گفت و اینکه چرا به‌جای این فیلم، بازی در فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) را انتخاب کرد. نورتون در مصاحبه با سایت توتال فیلم، از دلیل حضور افتخاری خود در فیلم "آلیتا: فرشته جنگ" رابرت رودریگز سخن گفت و دلیل رد کردن پیشنهاد جیمز کامرون از سوی این بازیگر نیز بسیار جالب است؛ صحبت‌های ادوارد نورتون را در این رابطه در ادامه می‌خوانیم: من دوست جیم (جیمز کامرون) هستم و در حقیقت بی‌اندازه او را تحسین می‌کنم و به‌نحوی وی بت من است و او را می‌پرستم. خب زمانی که جیم از من خواست که نقشی در فیلم Avatar 2 (آواتار ۲) داشته باشم، خیلی ساده و خلاصه به او گفتم، اگر قرار نیست ناوی (جانداران بومی پاندورا که از نظر تکنولوژی فنی در مقایسه با انسان‌ها در سطح پایین‌تری بودند و نیمه‌وحشی و بدوی به نظر می‌آمدند، اما دارای فرهنگی بسیار غنی بودند که آن‌ها را با مکان زندگی‌شان در حال تعادل قرار می‌دهد) نباشم، در این فیلم بازی نمی‌کنم. نمی‌خواهم بخشی از صنعت دنیایی باشم که به پاندورا می‌آیند و آنجا را نابود می‌کنند؛ من یا ناوی هستم یا هیچی!

ادوارد نورتون سپس از فیلم Alita: Battle Angel سخن گفت و اینکه چرا بازی در نقش شخصیت نوا را قبول کرده است:جیم به من گفت مشکلی نیست، شاید در قسمت سوم، چهارم یا پنجم نوبت من شود. در همان زمان وی از من پرسید که آیا رابرت (رودریگز) را می‌شناسم؟ من هم گفتم هرچی پیش آید، این کار را می‌کنم. می‌خواهم در پروژه‌ای با رابرت همکاری کنم.

ادوارد نورتون

به گزارش زومیت، جیمز کامرون به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده فیلمنامه در فیلم Alita: Battle Angel حضور داشت و لیتا کالوگریدیس و رابرت رودریگز در نوشتن فیلمنامه این فیلم به کامرون کمک کرده‌اند و دلیل پیشنهاد کامرون به نورتون نیز همین موضوع بوده است. کارگردانی فیلم Alita: Battle Angel بر عهده رابرت رودریگز، کارگردان فیلم‌هایی چون Spy Kids (بچه‌های جاسوس)، Sin City (شهر گناه)، Grindhouse (گرایندهاوس) و El Mariachi (ال ماریاچی) است. رزا سلزار، کریستف والتس، ماهرشالا علی، جنیفر کانلی، اد اسکرین، لانا کاندر، میشل رودریگز، جکی ارل هیلی، ایزا گونزالس، کین جانسون، جرج لندبورگ جونیور و مارکو زارور، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Alita: Battle Angel حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) در بهمن سال گذشته با دریافت نقدهای متوسط روی پرده‌ٔ سینما رفت و این فیلم موفق شد بیش از ۴۰۴.۷۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند که این فروش شامل بیش از ۸۵.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۳۱۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. با این حال، عملکرد این فیلم در گیشه پایین‌تر از انتظار بود و ساخت دنباله آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تهیه‌کنندگی قسمت جدید مجموعه آواتار بر عهده جیمز کامرون و جان لاندو خواهد بود و شرکت مشترک این دو یعنی لایت‌استورم اینترتینمنت در کار ساخت آن با شرکت وتا دیجیتال همکاری خواهد داشت. نویسندگی دنباله‌های مجموعه‌ آواتار را شخص جیمز کامرون و نویسندگانی چون ریک جافا، آماندا سیلور، جاش فریدمن و شِین سالرنو بر عهده خواهند داشت. از بازیگران فیلم ابتدایی آواتار که در دنباله‌‌های آن نیز ایفای نقش خواهند کرد می‌توان به سم ورتینگتون (جک سالی)، زویی سالدانا (نیتیری)، جوئل دیوید مور (نور اسپلمن)، سی‌سی‌اچ پاندر (موآت)، استفان لانگ (مایلز کوآریچ) و سیگورنی ویور (گریس آگوستین) اشاره داشت. سی.سی.اچ. پاوندر، کلیف کرتیس، دیلیپ رائو، ژول دیوید مور، مت جرالد، اونا چاپلین، جیمی فلاترز، بریتین دالتون، ترینیتی بلیس، بیلی باس، فیلیپ گلجو، دوئن ایوانز جونیور، برندان کاول و جک چمپیون، دیگر بازیگرانی هستند که در چهار دنباله فیلم Avatar حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلم Avatar 2 در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰)، فیلم Avatar 3 (آواتار ۳) در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱ دی ماه ۱۴۰۲)، فیلم Avatar 4 (آواتار ۴) در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ماه ۱۴۰۴) و فیلم Avatar 5 (آواتار ۵) در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ (۲۶ آذر ماه ۱۴۰۶)، ‌روی پرده‌ٔ سینما خواهند رفت.

 

آواتار جیمز کامرون ادوراد نورتون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین