کد خبر: 38914 A

جذاب‌تر شدن لیست بلاکی‌های تلویزیون/ مشکل هانیه توسلی چیست؟

جذاب‌تر شدن لیست بلاکی‌های تلویزیون/ مشکل هانیه توسلی چیست؟

هانیه توسلی جدیدترین بازیگری است که توسط تلویزیون ممنوع‌التصویر شده است تا لیست بلاکی‌های رسانه ملی از گذشته پرستاره‌تر و جذاب‌تر شود!

ایران آرت: درست در روزهایی که حواشی روی آنتن رفتن مستند قدیس، مهاجرت مزدک میرزایی، ادامه سریال عادل و شبکه سه و... صداوسیما را بدل کرده به یکی از جنجالی‌ترین نهادهای فرهنگی؛ خبرگزاری‌ها از ممنوع‌التصویر بودن یک چهره سینمایی دیگر هم نوشتند تا صداوسیما حاشیه‌ای دیگر را تجربه کند. 

به گزارش ایران‌آرت، شهروند در ادامه نوشت: دیروز مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده "ایده اصلی" اظهار داشت که صداوسیما گفته تیزرهای فیلم سینمایی ایده اصلی با حضور‌ هانیه توسلی را پخش نمی‌کند. پیام نیکفرد این ادعا را در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد. او بعدتر به "شهروند" گفت که "بعد از آماده شدن تیزرهای فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی، ما آن را به صداوسیما ارایه کردیم، اما از پخش آن خودداری کردند". ظاهرا و به گواهی شنیده‌ها از پخش‌کننده "ایده اصلی"، بخش بازرگانی سازمان صداوسیما گفته‌ که ممنوعیت‌هایی از سوی حراست سازمان صداوسیما برای پخش تصاویر ‌هانیه توسلی اعلام شده و بنابراین باید آن بخش‌ها را حذف کنند. پیام نیکفرد در این زمینه می‌گوید: "به ما اعلام شد که باید بخش‌هایی که ‌هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود و پخش تصویر و صدای او در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است."

هانیه توسلی البته تنها چهره‌ای نیست که این روزها با معضل ممنوع‌التصویری دست‌وپنجه نرم می‌کند. همین چند روز پیش بود که گفته شد پخش تیزرهای فیلم قسم با بازی مهناز افشار در صداوسیما ممنوع شده است. در آن پرونده هم صداوسیما به سازندگان "قسم" اعلام کرده بود که باید تصاویر و صدای مهناز افشار را از این تیزرها حذف کنند. این ممنوعیت البته منحصر به تیزر فیلم نماند و حتی در نمایش مردمی فیلم در مشهد از ارتباط ویدیویی مهناز افشار با تماشاگران ممانعت به‌عمل آمد؛ ماجرایی که عصبانیت محسن تنابنده را در پی داشت که یکی از داستان‌های جنجالی آن روزها را ساخت. خبر ممنوع‌التصویری‌ هانیه توسلی در شرایطی‌ به شکل گسترده‌ای منتشر شده و حتی در فضای مجازی هشتگ نام این بازیگر بدل به یکی از ترندهای بیست‌وچهار ساعت اخیر شده است که خود ‌هانیه توسلی از هر اظهار نظری درباره اتفاقی که رخ داده است، خودداری می‌کند؛ صداوسیما هم دلیل یا دلایل ممنوع‌التصویری‌ هانیه توسلی را اعلام نکرده است، اما در میان فعالان رسانه‌ای و به‌خصوص کاربران فضای مجازی گمانه‌زنی‌های زیادی در این مورد منتشر شده است.

هانیه توسلی

با دلیل یا بی‌دلیل؟

اما این‌که چه اتفاق یا اتفاقاتی باعث برخورد حذفی تلویزیون در قبال ‌هانیه توسلی شده است، موضوعی است که به‌جز گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای دلیل مستدل و رسمی دیگری درباره‌اش ذکر نشده است. در حقیقت در شرایطی‌ که دلیل ممنوع‌التصویری چند ماه پیش امیرمهدی ژوله –مثلا- "پست‌های انتقادی این هنرمند درباره صداوسیما، ازجمله به راه انداختن کمپین من و سانسورچی" عنوان شده بود، یا گفته شد که دلیل ممنوعیت باران کوثری فعالیت‌های سیاسی این بازیگر در اردوگاه اصلاح‌طلبان بوده و حتی دلیل برخوردهای حذفی با مهناز افشار هم پست‌ها و توییت‌های انتقادی او اعلام شد، اما معلوم نیست ‌هانیه توسلی چرا زیر تیغ رفته و نام و نشانش از تلویزیون ایران حذف شده است؟ حضور کمرنگ‌ هانیه توسلی در فضای مجازی و کم‌کاری او در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون دلیل ممنوع‌التصویری او را مبهم جلوه می‌دهد؛ مگر این‌که پرونده گربه خانگی این بازیگر دوباره از گوشه کشوهای بایگانی بیرون کشیده شده باشد که منطقی به‌نظر نمی‌رسد! البته در فضای مجازی دلایل دیگری برای برخورد حذفی صداوسیما با‌ هانیه توسلی ذکر شده است که یکی از مهمترین آنها –که البته اثبات نشده- پست‌های حمایتی او از نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار که به‌تازگی بازداشت شده، عنوان شده است. این موضوع که به کرات از سوی یکسری از کاربران مورد اشاره قرار گرفته، علاوه بر ‌هانیه توسلی پای سلبریتی‌های دیگری چون مهناز افشار و سارا بهرامی را نیز به این پرونده باز می‌کند. چنین شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در شرایطی منتشر می‌شود که درحال حاضر در پیج شخصی ‌هانیه توسلی پستی در حمایت از نوشین جعفری وجود ندارد و تمام مطالبی که می‌توان در ارتباط با این خبرنگار بازداشت‌شده در پیج ‌هانیه توسلی دید، بازنشر چند پست اوست، مربوط به روزهایی که هنوز بازداشت نشده و در فضای رسمی رسانه‌ای کشور مشغول فعالیت بود.

داستان‌هایی دیگر

در چند ماه اخیر داستان ممنوع‌التصویری در مورد چهره‌هایی دیگر نیز تکرار شده است. یکی از مهمترین و معروف‌ترین پرونده‌ها در این موضوع ماجرای امیرمهدی ژوله است. در آخرین روز اردیبهشت ‌سال جاری رسانه‌ها اعلام کردند که تلویزیون تیزرهای فیلم سینمایی "سامورایی در برلین" را با شرط سانسور صحنه‌های حضور امیرمهدی ژوله پخش کرده است. پیشتر در زمان اکران فیلم عرق سرد، این اتفاق برای باران کوثری نیز رخ داده بود و نام و تصویرش از تیزرهای فیلم حذف شده بود.

امیرمهدی ژوله و همسرش

شایعات

اینها تازه داستان‌های تاییدشده‌ای است که رسانه‌ها با اطمینان اخبارشان را منتشر کرده‌اند؛ وگرنه در این مدت چند برابر این اخبار تاییدشده، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره فهرست عریض و طویل ممنوع‌التصویرهای تلویزیون رسانه‌ای شده است؛ ازجمله "ممنوع‌التصویری پیمان معادی در تلویزیون" که به نقل از خود این سینماگر گفته شد؛ یا "ممنوع‌التصویری لیلا بلوکات" که باز به ادعای خود این بازیگر و بر مبنای بیکاری پنج‌ساله بلوکات در تلویزیون  مطرح شد؛ یا "ممنوع‌التصویری احسان کرمی" که باعث شد او اجرای مراسم اختتامیه جشنواره فجر را نیز از دست بدهد.

داستان قدیمی

مشابه این داستان‌ها را تاکنون درباره چهره‌های بسیار دیگری نیز خوانده‌ایم؛ از علی ضیا گرفته تا فرزاد جمشیدی، محمود شهریاری، آزاده نامداری، سیدجواد یحیوی، ژیلا صادقی و حسین پاکدل؛ از فرزاد حسنی و رضا رشیدپور گرفته تا فاطمه معتمدآریا و پگاه آهنگرانی و حتی محمدرضا شهیدی‌فر. داستان‌هایی که هر کدام در دوره‌ای نام چهره ممنوع‌التصویر را بر سر زبان‌ها انداخت و گذشته از مواردی چون سیدمحمد حسینی (که دیدیم کارش به کجا کشید) و سیدجواد یحیوی (که عملا از تلویزیون حذف شده) در بیشتر مواقع به نفع کسانی تمام شد که تلویزیون خواسته بود با حذف نام و تصویرشان آنها را تنبیه کند، اما در عمل باعث اشتهار و محبوبیت بیشتر آنها شد.

Image result for ‫علی ضیا یحیویی رشیدپور فرزاد حنشی‬‎

هانیه توسلی مهناز افشار علی ضیا بازیگر امیرمهدی ژوله ممنوع التصویر احسان علیخانی مجری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین