کد خبر: 37964 A

رقابت برنده نخل طلای کن با فیلم‌های سن سباستین

رقابت برنده نخل طلای کن با فیلم‌های سن سباستین

فیلم "پارازیت" یا "انگل" برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن امسال، از جمله شرکت‌کنندگان در جشنواره سن سباستین ۲۰۱۹ در بخش "صدف‌ها" است.

ایران آرت: "پارازیت" برنده نخل طلای کن ۲۰۱۹ یکی از هشت فیلمی است که در بخش جانبی جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا حاضر خواهد بود.

شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین که از ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۶ مهر) برگزار می‌شود اسامی اولین فیلم‌هایی را که در بخش رقابتی صدف شرکت دارند اعلام کرد که در این میان دو فیلم مشهور از جشنواره کن حضور دارند: "پارازیت" ساخته بونگ جون-هو و "متاسفیم جا ماندی" ساخته کن لوچ.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، بونگ اولین بار در جشنواره سن سباستین حضور بین المللی خود را تجربه کرد که سال ۲۰۰۰ با فیلم "سگ‌هایی که پارس می‌کنند هیچوقت گاز نمی‌گیرند" بود که در بخش رسمی به نمایش درآمد و بعد با فیلم "خاطره‌های قتل" برنده صدف نقره‌ای برای بهترین کارگردان شد.

"متاسفیم جا ماندی" نگاهی به اقتصاد بریتانیا از زاویه دید کن لوچ ۸۳ ساله است که سال ۲۰۱۶ با "من، دانیل بلیک" موفق به کسب جایزه مخاطبان این جشنواره شده بود.

در بخش جانبی "صدف‌ها" در سن سباستین فیلم‌هایی به نمایش درمی‌آیند که در جشنواره‌های دیگر دیده شده‌اند، اما برای اولین بار در اسپانیا به نمایش درمی‌آیند. ابن بخش ۲ جایزه می‌دهد که به ارزش ۵۰ هزار یورو برای بهترین فیلم و ۲۰ هزار یورو برای بهترین فیلم اروپایی اهدا می‌شود. هر ۲ جایزه به توزیع کننده اسپانیایی فیلم‌های برنده اهدا می‌شود.

در بخش صدف‌ها فیلم دیگری هم از جشنواره کن امسال حضور دارد که اولین فیلم بلند لاج لی و برنده جایزه ویژه هیات داوری، اقتباسی جدید از "بینوایان" است. فیلم "خاص‌ها" ساخته اولیویه ناکاشه و اریک تولدانو که در بخش خارج از رقابتی کن نمایش داده شد و درباره دو دوست است که تشکیلاتی برای حمایت از کودکان اوتیستی راه می‌اندازند، نیز در این بخش دیده خواهد شد.

از بخش نوعی نگاه کن امسال نیز فیلم اولیویه لاکس برنده جایزه هیات داوران با عنوان "آتش خواهد آمد" و فیلم "قد دراز" ساخته کانتمیر بالاگوف برنده جایزه بهترین کارگردانی که در باره ۲ زن و تلاش آنها برای زندگی در پایان جنگ جهانی دوم است، اکران می‌شود.

۲ فیلم از جشنواره برلین نیز در این بخش سن سباستین حضور دارند که شامل "بدرود، پسرم" ساخته وانگ ژیائوشوای فیلمساز چینی برنده بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن از جشنواره برلین درباره ۲ زوج با تفاوت اجتماعی و اقتصادی در دهه ۱۹۸۰ چین است.

"زیبایی شگفت‌انگیز" از آلن الیوت و سیدنی پولاک نیز که در برلیناله در بخش خارج از رقابتی شرکت داشت، در سن‌سباستین نمایش داده می‌شود. این فیلم درباره کنسرت‌های آرتا فرانکلین در سال ۱۹۷۲ است.

جشنواره فیلم سن سباستین جشنواره فیلم کن پارازیت بونگ جون هو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین