کد خبر: 36738 A

تلویزیون جان تو اینطوری مردمی نمی شی/علت ممنوع الکاری رامبد چیست؟

تلویزیون جان تو اینطوری مردمی نمی شی/علت ممنوع الکاری رامبد چیست؟

ایران آرت : مسعود میر: اصل ماجرا اینکه مردم همیشه در صحنه‌ای که هر شب برای برنامه شبکه نسیم پای تلویزیون اردو می‌زدند و با شوخی‌های تکراری و البته برنامه تکراری‌تر خندوانه تحت استانداردهای سیمای ملی شاد می‌شدند به ناگاه دیدند که مجری خوش‌خنده‌شان با نیم کیلو سبزی خوردن و یک زنبیل بار در خیابان‌های بلاد کفر در حال انجام وظایف یک همسر وظیفه‌شناس است و از پی او همسرش هم که البته از بازیگران خوب سینما است و روزهای پایانی بارداری‌اش را سپری می‌کند قدم می‌زند.

عکسی که بی‌تردید یک آدم بیکار یا آدمی که کارش گرفتن همین عکس‌هاست منتشر کرد، ناگهان شد بهانه‌ای برای دسته‌بندی موافقان و مخالفان سبک زندگی رامبد جوان و نگار جواهریان. گروهی گفتند پوشش همسر آقای جوان به کسی ارتباطی ندارد و گروهی هم وااسفا سر دادند که چطور یک مجری در برنامه‌اش می‌گوید ما ایرانی‌ها باحالیم اما دوست دارد بچه‌اش در ینگه دنیا به دنیا بیاید.

هر دو جبهه، مدافعان و مهاجمان قدری داشتند. یک طنز‌نویس در حمایت از جوان همه را به دکتر روانشناس ارجاع داد و یک روان‌شناس هم گفت مردم نمی‌توانند اینهمه تناقض را بپذیرند و خلاصه معرکه‌ای درست شده که بیا و ببین.

اینکه چرا گروهی از مردم اینقدر به رامبد جوان به عنوان یک مجری تعلق روحی داشته‌اند که سفرش با خانواده به کانادا را بر نمی‌تابند و آن را مغایر شعارهای او در رسانه ملی می‌دانند به ما ارتباطی ندارد. اینکه رامبد جوان براساس قواعدی خاص در سیمای ایران درآمد کسب می‌کند و احتمالا هم باید براساس همین قواعد پول‌هایش را خرج  و حتی زندگی شخصی‌اش را مدیریت کند هم به ما ارتباطی ندارد.

چیزی که این وسط از همه چیز خنده‌دارتر به نظر می‌رسد گل به خودی سیمایی است که در بزنگاه‌های اینچنینی ناگهان صورت مساله را پاک می‌کند تا مبادا دامن مبارکش به شبهه‌ای آلوده شود.

ماجرا از این قرار است که سایت‌های نزدیک به بعضی مدیران جوان سیما، این روزها خبر ممنوع‌الکاری رامبدجوان را مدام بازنشر می‌کنند بلکه با موج مخالفت مردمی هم‌صدا شوند که اقدام خانواده جوان را برنتافته‌اند. پیشتر هم در موارد مشابه، سیما در واکنش به باد بردن حجاب یک مجری او را ممنوع‌الکار کرد اما حالا سوال اینجاست که علت ممنوع‌الکاری رامبدجوان در رونوشت‌های اداری سازمان صدا‌و‌سیما چه خواهد بود؟ بی‌حجابی همسرش؟

آیا مدیران تلویزیون هنوز هم می‌خواهند بر این طبل بکوبند که همه مردم ایران مانند مجریان و بازیگران سیما لباس می‌پوشند؟ آیا کت و شلوار برای آقایان و هدبند و مقنعه و چادر بصورت توامان برای زنان، لباس بانوان این سرزمین است؟

بازنده این تصمیم قطعا رامبد جوان و یا همسرش نخواهند بود. جوان آنچه می‌خواسته از سیما به دست آورده و حالا هم ممنوع‌الکاری برای او یک عاقبت به‌ خیری بعد از سال‌ها کسب درآمد از شبکه نسیم به شمار خواهد‌آمد.    

 

رامبد جوان مسعود میر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین