کد خبر: 32627 A

سبک زندگی یک خانم بازیگر موفق / از تایتانیک الهام گرفتم

سبک زندگی یک خانم بازیگر موفق / از تایتانیک الهام گرفتم

جسیکا آلبا در کمپانی هانست در تلاش است تا سبک زندگی سالم‌تری را برای مشتریانش بسازد.

ایران آرت: جسیکا آلبا، بازیگر مشهور هالیوودی، موسس شرکتی با نام "Honest Company" است که از سال ۲۰۱۲ در زمینه تولید لوازم کودک و منزل فعالیت دارد. این شرکت در تلاش است تا سبک زندگی سالم تری را برای مشتریانش بسازد. این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ محصول دارد که به صورت آنلاین و در بیش از ۱۷۰۰۰ خرده فروشی در شمال آمریکا به فروش می‌رسد.

به گزارش برترین ها به نقل از اینترپرنیور، آلبا و تیم اش تا به ‌حال ۵۰۳،۰۰۰،۰۰۰ دلار بودجه از طریق سرمایه‌ گذاری دریافت کرده ‌اند. این شرکت در یکی از دوره ‌های سرمایه ‌گذاری ‌اش در سال گذشته، ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار سرمایه جذب کرد و ارزشش به حدود ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار رسید. این شرکت قصد دارد که در سال جدید محصولاتش را به اروپا نیز بفرستد.

ما با جسیکا آلبا به عنوان یک کارآفرین موفق مصاحبه کرده ایم که در ادامه این مطلب می توانید آن را بخوانید.

روزت را چگونه آغاز می کنی؟

هر روز من متفاوت از روز دیگرم است. این که من پس از بیدار شدن چه کاری انجام می دهم کاملا بستگی به برنامه آن روزم دارد اما معمولا اول از همه فرزندان و همسرم را می بوسم. برای آنها صبحانه درست می کنم، موهای درخترانم را می بافم و آنها را به مدرسه می فرستم. پس از این که خانواده ام را راهی کردم، به باشگاه یا به سر کارم می روم.

در انتهای شب چه کارهایی انجام می دهی؟

همانطور که روزم را با خانواده ام آغاز کرده ام، با آنها هم به پایان می رسانم. من معمولا کودکانم را برای خواب آماده می کنم. برای آنها آهنگ می خوانم، کتاب می خوانم و در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده اند با آنها حرف می زنم.

چه کتابی روی ذهن تو تاثیر زیادی گذاشت؟

کتاب "Shoe Dog" از فیل نایت، واقعا چشم های مرا به روی مدل های کسب و کار باز کرد. بعد از خواندن آن کتاب بود که فهمیدم تمام این مدل ها نیاز به تغییر داند. مهم نیست که یک کسب و کار چقدر موفقیت است، مهم این است که منظم ارزیابی شود تا موفقیت خود را حفظ کند. حتی موفق ترین شعل ها هم شکننده و آسیب پذریند، از این رو نباید به یک مدل خاص اعتماد کنیم. برای رشد کسب و کاری که در دست داریم، ایجاد تغییرات واجب است.

20170327184039-GettyImages-518303150

بدترین رفتاری که یک مدیر می تواند داشته باشد، چیست؟

به نظر من رفتار متکبرانه یک مدیر که جز حرف خودش، هیچ چیزی را نمی شوند، بدترین تاثیر را روی کارمندان خواهد داشت. اگر کارمندان احساس کنند که شنیده نمی شوند، انگیزه شان را از دست خواهند داد. کار کردن با افرادی که هیچوقت به کارمندانشان اجازه صحبت کردن نمی دهند، به من یاد داد که چقدر شنیدن حرف آنها اهمیت دارد. ما باید به تمام افراد، جدا از موقعیت اجتماعی که دارند، فرصت حرف زدن بدهیم.

الگوی تو در کسب و کار چه کسی بود؟

من از جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌ های معروفی چون تایتانیک، بسیار الهام گرفته ام. او به من یاد داد که چگونه چاله های زندگی ام را پر و بر مشکلاتم غلبه کنم. او به من یاد داد که اگر به خودم اعتماد داشته باشم، به هر چیزی که بخواهم می رسم. زمانی که من می خواستم شرکتم را تاسیس کنم، هیچ تجربه ای در بیزنس نداشتم. اما دیدم که صنعت ما به این محصولات نیاز دارد. از این رو تحت تاثیر حرف جیمز، کارم را آغاز کردم.

چه چیزی الهام بخش توست؟

مشتریان من بزرگ ترین منبع الهام من هستند. آنها برایم نامه می فرستند و در مورد تاثیری که محصولات شرکت من روی زندگی آنها داشته، حرف می زنند. همین به من انرژی می دهد تا کارم را با انرژی بیشتری ادامه دهم. هدف من این است که مردم زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند.

جسیکا آلبا

اولین ایده کاری که در سر داشتی، چه بود؟

"The Honest Company" اولین ایده ای بود که من در ذهن داشتم اما عملی کردن آن کار سختی بود زیرا که من هیچ تجربه ای در این زمینه نداشتم. ابتدا سعی کردم که با همکاری افراد با تجربه کارم را آغاز کنم. خیلی طول کشید تا ایده اولیه من عملی شود اما من مدام به این فکر می کردم که صنعت ما به چنین شرکتی نیاز دارد، از این رو دست از تلاش نکشیدم.

در زمان هایی که به بن بست می رسی، چه می کنی؟

سوال می کنم. من از دوستانم که در زمینه های مختلف تخصص دارند، کمک می گیرم. این که گاهی ما مشکلات مان را از نگاه دیگران و زاویه دید متفاوتی ببینیم، بسیار کارساز است. به نظر من تنوع فکری بسیار مهم است.

از کسب و کارت چه درسی گرفته ای که به نظرت مهم است؟

برای این که سرعت ما در پیشرفت افزایش یابد، باید هنر و علم را در کنار هم داشته باشیم. با رشد کردن، مشکلات جدید هم رشد می کنند اما من یاد گرفتم که این چالش ها خود فرصتی برای رشد و یادگیری هستند. آنها به ما می آموزند که خودمان را برای چالش های بعدی آماده کنیم.

 

هالیوود بازیگر جسیکا آلبا خانم بازیگر کارآفرین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین