کد خبر: 3097 A

همه آمدند برای بدرقه افشین یداللهی / محمد رضا فروتن: افشین معجزه زندگی من بود/ رفتن یک لشکر رفیق

همه آمدند برای بدرقه افشین یداللهی / محمد رضا فروتن: افشین معجزه زندگی من بود/ رفتن یک لشکر رفیق

پیکر افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای کشورمان درحالی در میان هنرمندان و دوستدارنش به سمت بهشت زهرا بدرقه شد که پرچم ایران تابوتش را به وصیت خودش پوشانده بود؛ تابوتی که توسط ترانه سرایان و اعضای «خانه ترانه»، به تالار وحدت آورده شد.

ایران آرت : تشییع پیکر افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای کشورمان صبح امروز (جمعه ۲۷ اسفندماه) با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، علی مرادخانی، علی‌رضا زالی، رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور، محمدرضا فروتن، فردین خلعتبری، علیرضا قربانی، احسان خواجه‌امیری، کتایون ریاحی، پرستو صالحی، الهام پاوه نژاد، محمدسریر، علی‌رضا رئیس دانایی، رئیس انتشارت نگاه و ناشر کتاب‌های افشین یداللهی، حسن فتحی، امیریل ارجمند، امیر تاجیک، یغما گلرویی، نوربخش، داود گنجه‌ای، علیرضا عصار، نیلوفر لاری‌پور، اهورا ایمان و جمعی دیگر از هنرمندان از محوطه تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شود.

به گزارش ایلنا در این مراسم، علیرضا قربانی که خواننده چند ترانه مطرح و محبوب افشین یداللهی بود به احترام این هنرمند درگذشته و به یاد او آواز خواند.

همچنین در پایان مراسم، قطعه‌ای از یکی از شعرهای افشین یداللهی که باصدای خود او خوانده شده بود، پخش شد و همزمان پیکر او روی دستان اعضای خانه ترانه به سمت بهشت زهرا و قطعه هنرمندان تشییع شد.

خشایار اعتمادی، خواننده نیز پیام وزیر ارشاد، رضا صالحی امیری را قرائت کرد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد یداللهی را شاعری خوش‌ذوق، خوش‌قریحه، جوان و تاثیرگذار خواند که امروز دیگر در بین ما نیست و درگذشت او را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری دانست.

مرادخانی با بیان اینکه «ما در جامعه هنری به خصوص پاپ، در حوزه محتوی مشکلات زیادی داریم» گفت: اما افشین یدالهی یکی از تکیه گاه‌هایمان در این حوزه بود، او کلمات را به زیبایی کنار هم می‌گذاشت. یداللهی یکی از با اخلاق‌ترین هنرمندان ایران بود، یکی ازبهترین‌ها که وجودش همیشه پر از آرامش، ذوق و انگیزه بود که هیچ‌گاه از هیچ‌کاری خسته نمی‌شد و هر کاری را تا به نتیجه رسیدن ادامه می‌داد.

 سپس رئیسکل سازمان نظام‌پزشکی کشور سخنرانی کرد، او گفت:" افشین یک طبیب حاذق بود و اصولا با یک تحلیل روانکاوانه و علاج جویانه به درمان بیمارانش می‌پرداخت و امروز جامعه پزشکی در کنار جامعه فرهنگی و هنری کشور سوگوار از دست دادن افشین یداللهی است.

مهدی ایوبی ترانه‌سرا و یکی از دوستان نزدیک افشین یداللهی هم در سخنانی گفت: افشین یداللهی دو خانه داشت. یکی خانه شخصی همراه با خانواده‌اش و دیگری خانه ترانه که برای آن زحمت‌های زیادی کشید. هر جا و هر وقت هر کدام از ما و دوستانش به حضورش نیاز داشتیم، بالای سرمان بود. معتقدم امروز مهم‌ترین خواسته وی توجه به مهم‌ترین دستاوردش یعنی خانه ترانه افشین یداللهی است.

ایوبی با بیان اینکه افشین یدالهی ۱۸ اسفند از من خواسته بود تا همه‌ برنامه‌هایش از بیستم اسفند به بعد را کنسل کند، گفت: افشین گفت من از ۲۰ اسفند به بعد دیگر نیستم. او از امروز برای همیشه از بین ما رفته است.

 

-2-1

محمدرضا فروتن دیگر هنرمندی بود که در این مراسم به صحبت درباره افشین یداللهی پرداخت؛ هنرمندی که تعدادی از اشعار افشین یداللهی را هم خوانده است. او با بیان اینکه «من فقط یک رفیق را از دست ندادم یک لشکر رفیق را از دست دادم.» گفت: من بخش زیادی از زندگی‌ام را مدیون دکتر افشین هستم. او همیشه همراهم بود و کمکم می‌کرد.

فروتن با بیان اینکه «حتی ادامه تحصیلم را مدیون افشین یداللهی هستم.» گفت: او یکی از معجزات زندگی من بود؛ او دردهای اجتماعی را همیشه باور می‌کرد و برای درمانش با مردم همراهی و همدردی داشت.

علیرضا قربانی هم رفتن افشین یداللهی را غیرقابل باور خواند و گفت: همه ما خاطرات خوبی از او داریم. فکر نمی‌کنم کسی را پیدا کنم که از افشین گله‌ای داشته باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: قرار بود فردا شب او در کنسرت من در تالار وحدت حضور داشته باشد. مطمئن هستم که او امروز ناظر ماست. دلمان برایت تنگ می‌شود.

آرش یداللهی، برادر افشین یداللهی هم با تشکر از همه کسانی که برای مراسم تشییع برادرش به تالار وحدت آمدند، گفت: می‌دانم که برادرم در فرهنگ ایران زنده است و یادگارهای فرهنگی و هنری‌اش همیشه پایدار است.

پس از بیش از یک ساعت از برگزاری مراسم، حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر افشین یداللهی نماز خواند و این ترانه‌سرا به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

افشین یداللهی ترانه‌سرا در سن ۴۸سالگی و در پی سانحه تصادف در ۲۵ اسفندماه درگذشت. در راه برگشت از هشتگرد، کامیون با ماشین‌ او تصادف کرد که در پی این موضوع، یداللهی ضربه مغزی شد و از دنیا رفت.

مراسم ترحیم افشین یداللهی از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه برپا می‌شود.

 

افشین یداللهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین