کد خبر: 27050 A

چرا "چهارشنبه‌سوری" به اسکار فرستاده نشد؟ / حمید فرخ‌نژاد فاش کرد

چرا "چهارشنبه‌سوری" به اسکار فرستاده نشد؟ / حمید فرخ‌نژاد فاش کرد

حمید فرخ‌نژاد گفت: فیلم "چهارشنبه سوری" را به اسکار نفرستادند چون می‌گفتند در آن مرد ایرانی بی‌قید است.

ایران آرت: حمید فرخ نژاد در بخشهایی از مصاحبه اخیر خود روایت جالبی از انتخاب نشدن فیلم چهارشنبه سوری ساخته اصغر فرهادی  برای اسکار بازگو کرده است . او می گوید آن سال مدیران سینمایی استنباط کردند که این فیلم چهره خوبی از وجاهت یک مرد ایرانی را نشان نمی‌دهد.

«چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی پس از موفقیت در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر نوروز 85 در سینماهای کشور به روی پرده رفت. در این فیلم حمید فرخ نژاد، هدیه تهرانی، پانته‌آ بهرام، ترانه علیدوستی و هومن سیدی ایفای نقش کردند.

این فیلم می‌توانست در سال 85 به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار برود اما آن زمان مدیران سینمایی «کافه ترانزیت» کامبوزیا پرتوی را به آکادمی فرستادند.

به گزارش آی سینما، حمید فرخ نژاد بازیگر اصلی این فیلم که به تازگی با تی وی پلاس مصاحبه مفصلی را انجام داده درباره عدم ارسال فیلم «چهارشنبه سوری» به آکادمی اسکار گفت: «چهارشنبه سوری شانس خوبی برای موفقیت در اسکار داشت ولی از هیات انتخاب شنیدم که مرد ایرانی وجاهت خوبی در این فیلم ندارد و برای همین برای ارسال به اسکار نفرستادند. می گفتند مرد فیلم قید و بند اخلاقی ندارد! اما آیا همه مردان ایرانی اینجوری اند؟ کی گفته که مرتضی فیلم چهارشنبه سوری نماد مرد ایرانی است؟»

اصغر فرهادی چهارشنبه سوری هدیه تهرانی حمید فرخ نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین