کد خبر: 25332 A

ببینید: لاله اسکندری نماد زاینده‌رود شد

ببینید: لاله اسکندری نماد زاینده‌رود شد

از تیزر فیلم سینمایی «سیمین» با بازی لاله اسکندری رونمایی شد.

ایران آرت: «سیمین» به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان امشب جمعه ساعت ٢١:٣٠ در مجتمع سیتی سنتر این شهر در سالن اصلی به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا، «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم چندی پیش در اصفهان مراحل فیلمبرداری خود را در لوکیشنهای مختلف شهر اصفهان از جمله قلعه تاریخی محمد آباد، چند رشته قنات، کبوترخانه، روستای گورتان، میدان نقش جهان، گاوخونی، رودخانه خشک زاینده رود و خانه‌های تاریخی سپری کرد. شهرام ناظری ترانه‌ای برای تیتراژ فیلم خوانده است. 

این فیلم قرار است طی نمایش‌های جشنواره‌ای اش در اصفهان یکشنبه ساعت ٢٢ در سینما فلسطین و چهارشنبه ساعت ١٩:٣٠ در سینما چهارباغ به نمایش درآید.

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم به‌ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می‌شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتى ، لاله اسکندرى ، محمد فیلى ، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری،مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى.



 
لاله اسکندری محمدرضا هدایتی فیلم سیمین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین