کد خبر: 20129 A

مدیر جشنواره فیلم برلین پیدا شد

مدیر جشنواره فیلم برلین پیدا شد

مدیران برلین قصد دارند بالاترین جایگاه برلیناله را از بهار سال آینده در اختیار یکی از مدیران میانی این جشنواره مهم قرار دهند.

ایران آرت: تورستن نویمان، بنیانگذار مشترک و مدیر جشنواره اولدنبورگ تازه‌ترین نامی است که برای جانشینی دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین در رسانه‌های آلمان مطرح شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، نویمان که از 1994 مدیریت جشنواره اولدنبورگ را بر عهده دارد، این روزها در تدارک برگزاری بیست و پنجمین دوره آن در سپتامبر 2018 است. به واسطه مدیریت و برنامه‌ریزی‌های او بوده که ستاره‌هایی چون نیکلاس کیج، میرا سوروینو، جیم مک‌براید و متیو موداین در سال‌های گذشته به اولدنبورگ آمده و بسیاری از کارشناسان آن را به واسطه اهمیت دادن به سینما و سینماگران مستقل «ساندنس آلمانی» نام نهاده‌اند.

نویمان که در محافل سینمایی آلمان چهره‌ای سرشناس و محبوب است، به اعضای یک فهرست غیررسمی می‌پیوندد که منتظر نشستن روی صندلی مدیریت هنری مهم‌ترین رویداد سینمایی در آلمان یعنی برلیناله هستند. دو سرمایه‌گذار مهم صنعت فیلمسازی آلمان، مدیر جشنواره فیلم مونیخ، تیلدا سوئینتن (بازیگر سرشناس انگلیسی) و برو به‌یر، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام را هم می‌توان به فهرست جانشینی کاسلیک افزود.

به باور برخی کارشناسان، مدیران برلین قصد دارند بالاترین جایگاه برلیناله را از بهار سال آینده در اختیار یکی از مدیران میانی این جشنواره مهم قرار دهند. مونیکا گروترز، وزیر فرهنگ و رسانه از زمان پایان جشنواره برلین در فوریه گذشته با چند گزینه مهم دیدار و گفتگو کرده اما هنوز نتیجه این گفتگوها مشخص نیست.

کاسلیک از نخستین روز ماه می 2001 روی صندلی مدیریت برلیناله نشست و جانشین موریتس دی‌هادلن شد که حدود 20 سال این سمت را بر عهده داشت. کاسلیک که در پایان ماه جاری میلادی 70 ساله می‌شود، بهار آینده از جایگاه مدیریت جشنواره برلین کنار می‌رود.

جشنواره فیلم برلین برلیناله تورستن نویمان اولدنبورگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین