کد خبر: 18723 A

اکران فیلم کارگردان مشهور ترک در ایران

اکران فیلم کارگردان مشهور ترک در ایران

فیلم "گندم" به کارگردانی سمیح کاپلان اوغلو در بخش مسابقه‌ بین‌الملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت با سایر فیلم‌ها می‌پردازد.

ایران آرت: یکی از آثاری که امسال در بخش مسابقه‌ بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید فیلم «گندم» جدیدترین اثر سمیح کاپلان اوغلو کارگردان مطرح ترکیه‌ای است.

همچنین کاپلان اوغلو در جشنواره حاضر خواهد بود و کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سمیح کاپلان‌اوغلو متولد چهارم آوریل 1963 نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده ترک در سال 1984 به استانبول نقل مکان کرد و چند سالی به عنوان نویسنده آگهی‌ها و مطالب تجارتی در کمپانی‌های تبلیغاتی کار کرد. وی فعالیت‌های سینمایی‌اش را از 1986 با دستیاری فیلمبرداری دو مستند آغاز کرد که هر دو تحسین شدند و جوایزی را هم برای سازندگا‌نشان به ارمغان آوردند. 

«گندم» جدیدترین اثر این فیلمساز ترک سرشناس است که طبق برنامه‌های اعلام‌شده، در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. این فیلم محصول 2017 ترکیه، آلمان، فرانسه، سوئد، قطر است.

اثر جدید این فیلمساز ترک درباره پروفسور ارول ارین است که در آینده‌ای نزدیک اما نامعلوم در شهری زندگی می‌کند که با دیوارهای مغناطیسی از شر مهاجران چندقومیتی محافظت می‌شود. مزرعه‌های این شهر به دلایل نامشخصی دچار یک بحران ژنتیکی می‌شوند. 

این درام سیاه‌وسفید تا امروز در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و به عنوان مثال جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی توکیو را برنده شده است. این فیلم همچنین نامزد جایزه «قلب سارایوو»ی بهترین فیلم در جشنواره سارایوو 2017 هم بود.

گندم سمیح کاپلان اوغلو جشنواره بین المللی فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین