کد خبر: 18108 A

پیش‌بینی درست 20 برنده اسکار به کمک علم ریاضی!

پیش‌بینی درست 20 برنده اسکار به کمک علم ریاضی!

بن سوزمر، برندگان احتمالی 21 رشته اصلی اسکار را پیش‌بینی کرد که برگزیدگان او در 20 مورد درست بودند.

ایران آرت: یک دانش‌آموخته ریاضی دانشگاه هاروارد روشی ابداع کرده و بر اساس الگورتیم آماری توانسته است ۲۰ برنده نهایی اسکار نودم را درست پیش‌بینی و معرفی کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تلگراف، بن سوزمر که تحلیلگر آمار در تیم بیسبال لس‌آنجلس داجرز است، امسال برندگان احتمالی 21 رشته اصلی اسکار را پیش‌بینی کرد که برگزیدگان او در 20 مورد درست بودند. آکادمی اسکار هر سال در 24 رشته برگزیده معرفی می‌کند و سوزمر اعلام کرده به دلیل نداشتن آمار و اطلاعات کافی در بخش فیلم‌های کوتاه زنده و انیمیشن، حدسی درباره برندگان این سه رشته نزده است.

این ریاضیدان 25 ساله که در 2015 در رشته ریاضی کاربردی از هاروارد دانش‌آموخته شده، کار پیش‌بینی برندگان اسکار را از هفت سال پیش آغاز کرده است و بخت هر برنده را به درصد مشخص می‌کند. از جمله معیارهای سوزمر برای انتخاب فرد برگزیده در اسکار می‌توان به نمره منتقدان، آمار بنگاه‌های شرط‌بندی و عملکرد فیلم یا شخص در دیگر جوایز و رویدادهای معتبر منتهی به اسکار اشاره کرد.

امسال در برخی رشته‌ها پیش‌بینی سوزمر با درصد بسیار زیاد درست از آب درآمد؛ از جمله در بخش بهترین بازیگر مرد که بخت گری اولدمن برای بردن اسکار 78 درصد بود. فرانسیس مک‌دورمند با 75 درصد در بخش بهترین بازیگر زن و سم راک‌ول با 75 درصد در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل دیگر پیش‌بینی‌های ریاضیدان جوان بودند که به حقیقت پیوستند.

از نظر سوزمر، امسال رقابت در بخش بهترین فیلم بسیار نزدیک بود؛ به گونه‌ای که «شکل آب» گی‌یرمو دل‌تورو با 36 درصد بخت اول بردن اسکار بود و پس از آن «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» با 31 درصد قرار داشت. این در حالی است که «کوکو» با 85 درصد بخت اصلی بردن اسکار بهترین انیمیشن بود و در نهایت هم پیروز شد.

تنها رشته‌ای که سوزمر در پیش‌بینی برنده آن درست عمل نکرد، اسکار بهترین مستند بلند بود. او پیش‌بینی کرده بود این جایزه به احتمال 50 درصد به «چهره‌ها، روستاها» ساخته انیس واردا می‌رسد، در حالی که در نهایت مستند ضددوپینگ «ایکاروس» جایزه این بخش را برد.

اسکار اسکار 2018 بن سومر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین