کد خبر: 16505 A

به وقت شام یا بفرمایید شام؟! / گاف عجیب مجری و دلخوری حاتمی‌کیا

به وقت شام یا بفرمایید شام؟! / گاف عجیب مجری و دلخوری حاتمی‌کیا

گاف عجیب مجری نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر باعث دلخور ابراهیم حاتمی‌کیا شد.

ایران آرت: نشست خبری فیلم سینمایی "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. یکی از اتفاقات عجیبی که در شروع این نشست خبری رخ داد، گاف عجیب محمود گبرلو مجری برنامه بود.

محمود گبرلو، مجری نشست‌های خبری جشنواره سی‌ و ششم، پس از اکران فیلم "به وقت شام" ابراهیم حاتمی‌کیا، این فیلم را به اشتباه "بفرمایید شام" خواند و البته بعد اصلاح کرد.

این اشتباه البته با دلخوری حاتمی‌کیا هم همراه شد، هرچند حرفی نزد. بفرمایید شام نام یک برنامه تلویزیونی است که در شبکه برون مرزی "من و تو" پخش می‌شود.

در روز افتتاحیه هم احسان کرمی، مجری مراسم با عنوان فیلم جدید حاتمی‌کیا شوخی دیگری کرد که جنجالی شد.

اما حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلمش گفت: "به وقت شام" فیلمی است که یک سرباز ساخته، من خودم را سرباز این نظام می‌دانم و همچنان دلم می‌تپد برای بچه‌هایی که جهاد می‌کنند. سوالاتی که خواهد شد فنی است ولی من را یک سرباز بدانید که همانند همان عملیات دوست داشتم با آن بچه‌ها باشم و اسمم را هم در تیتراژ اولین فیلمم نزدم و دوست داشتم مانند آن ها گمنام می‌ماندم که نشد و 31 سال است که ماندیم.

وی در مورد هزینه‌های فیلم گفت: افتخار می‌کنم که بچه‌های ایرانی این فیلم را ساختند و یک دلار خرج فیلم در خارج از ایران نکردند و ما تمام توانمان را برای فیلم گذاشتیم. اگر شما بازی کامپیوتری می‌بینید من چنین حسی ندارم. من ترجیح می‌دهم که از بچه‌های ایرانی متخصص استفاده کنم حتی اگر شما طعنه‌هایی بزنید.

حاتمی‌کیا در پایان داعش و جایگاه فیلم در آینده گفت: داعش به راحتی قابل حذف شدن نیست و تنها زمین را از دست داده و به سمت لیبی و برخی از کشورها کشیده شده است و چیزی نیستند که تمام شوند. این را من بگویم که فیلم هرچه زودتر آماده شود. تصورم این بود که از داعش تا حرفش هست اثری بسازم. آن روز که روز که به مجلس حمله کردند و مسئله داخلی شد من سر فیلمبرداری بودم. به نظرم باید درباره‌شان حرف زد.

حاتمی‌کیا درباره اینکه آیا مایل است فیلمش در عرصه جهانی دیده شود،‌ گفت:‌ «من آرزو دارم این فیلم در کشورهای همسایه نماش داده شود، اگر چه می‌دانم چون دچار سوتفاهم هستند این مسئله ممکن است امکان‌پذیر نباشد. دلم می‌خواهد که فیلم جشنواره‌های مختلفی برود، من دشمن جشنواره نیستم از این نظر که می‌بینم جوان ایرانی درگیر جشنواره می‌شود و با اولین و دومین فیلمش می‌سوزد و دیگر بلند نمی‌شود دلم می‌سوزد.

حاتمی‌کیا درباره درخواستی برای ساخت فیلم درباره حادثه سانچی هم گفت: به آن فکر می‌کنم، من یه دوره‌ای برای فیلم سفر نفت که فیلمبردار بودم چهار ماه در کشتی زندگی کردم و فضای آن را می‌شناسم، اما نمی‌توانم بگویم حتما می‌سازم همه چیز منوط به آینده است.

ابراهیم حاتمی کیا به وقت شام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین