کد خبر: 15810 A

مبارزه با تروریسم جنسی از 13 سالگی/ خانم بازیگر از حیثیت خود دفاع کرد

مبارزه با تروریسم جنسی از 13 سالگی/ خانم بازیگر از حیثیت خود دفاع کرد

بازیگر 36 ساله برنده اسکار در روزی که هزاران زن معترض آمریکایی در یک سالگی دولت دونالد ترامپ به خیابان‌ها آمده بودند، در لس‌آنجلس برای زنان سخنرانی کرد و از تجربه‌های خود در دفاع از حیثیت و شرف حرفه‌ای و اخلاقی گفت.

ایران‌آرت: ناتالی پورتمن که زاده سرزمین‌های اشغالی است و ویدئویی کوتاه از فارسی حرف‌زدن بامزه‌اش سال‌ها پیش بین کاربران و سینمادوستان ایرانی دست به دست می‌شد، در جمع زنان آمریکایی معترض به سیاست‌های ترامپ همراه ایوا لونگوریا و کانستنس وو پشت تریبون رفت و خطاب به حاضران درباره نخستین تجربه خود در سینما گفت: «سر صحنه فیلم لئون 12 ساله بودم و همراه همان شخصیت زنانگی و دوست داشتن را کشف می‌کردم.»

او با اشاره به هیجانی که از اکران «لئون: حرفه‌ای» در 13 سالگی داشته، افزود: «با خوشحالی تمام سراغ ایمیلم رفتم و متنی را که یکی از علاقه‌مندان برایم فرستاده بود باز کردم. باورکردنی نبود که آن مرد برایم از فانتزی یک صحنه تجاوز نوشته بود. یک ایستگاه رادیوی محلی هم برایم روزشمار رسیدن به 18 سالگی گذاشته بود؛ سنی که دختران می‌توانند در آن آزادانه با هر کسی که دوست دارند رابطه برقرار کنند.»

پورتمن که در مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» هم ایفای نقش کرده، گفت: «خیلی زود خودم را با شرایط تطبیق دادم و به عنوان دختری 13 ساله می‌دانستم اگر بخواهم از نظر جنسی خود را بیرون بریزم، محیط برایم ناامن می‌شود. بنابراین تصمیم گرفتم تمام فیلم‌هایی که حتی صحنه بوسیدن دارند، رد کنم. در مذاکره‌ها تاکید می‌کردم که چقدر جدی، مبادی آداب و در پوشش مقید هستم و همین‌ها بود که باعث شد صدای متفاوتم در صنعت سینما شنیده شود.»

سخنان پایانی ستاره هالیوودی هم که با تشویق شدید حاضران همراه شد، چنین بود: «احساس کردم باید بدنم را حفظ کنم و حرفم را بزنم تا پیامم شنیده شود؛ من ارزش امنیت و احترام را دارم. پاسخی هم که از دیگران شنیدم از مطالبی درباره بدنم و تهدیدهای جدی‌تر متغیر بود. همین‌ها باعث شد رفتارم را در محیطی سرشار از تروریسم جنسی حفظ کنم.»

ناتالی پورتمن ترامپ مهدی فروتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین