کد خبر: 9934 A

پرویز تناولی در بازدید از موزه صلح:

کیارستمی اصرار داشت که این موزه را ببینم/ روحیه تازه ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم

کیارستمی اصرار داشت که این موزه را ببینم/ روحیه تازه ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم

پرویز تناولی به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی به «موزه صلح» رفت.

ایران‌آرت: پرویز تناولی مجسمه ساز ایرانی به همراه دخترش تندیس تناولی به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی موزه صلح به این موزه در پارک شهر تهران رفته و ضمن بازدید از موزه با جنایات شیمیایی علیه مردم کشورمان در زمان جنگ آشنا شدند.

تناولی در انتهای این بازدید که در حدود چهار ساعت طول کشید، عنوان کرد: مدت ها پیش دوست عزیزم مرحوم عباس کیارستمی به دفعات از تاثیر بازدید این موزه برخود گفته و اصرار داشت که من هم حتما این تجربه متفاوت را کسب کنم که متاسفانه به علت مشغله های فراوان این امر به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: متاسفانه این بازدید در نبود او میسر شد و باید بگویم اولین چیزی که هر انسانی را در این موزه با خود درگیر می کند این است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند و این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد. دوم آنکه بزرگ منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلا صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده اید و این روح بخشندگی شما هرکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تناولی با اشاره به کیارستمی اظهار کرد: اکنون می فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده های بکر، روزی به کار و اثر هنری تبدیل شوند ولی در اولین گام و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هر بهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیت های شما و خستگی ناپذیری شما درس زندگی و سختکوشی بگیرند.

در ادامه این دیدار، محمدرضا تقی‌پور - جانباز و مدیر موزه - و یاکامورا - مادر شهید بابایی - از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه موزه را به تناولی تقدیم کردند.

 

 

پرویز تناولی موزه صلح
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین