کد خبر: 71529 A

اندی وارهول| مریلین مونرو| پله| محمدعلی کلی| ملکه الیزابت

اندی وارهول با مرلین مونرو، ملکه، پله و محمدعلی کلی در لندن/ آثار درخشان وارهول یکجا جمع شدند

اندی وارهول با مرلین مونرو، ملکه، پله و محمدعلی کلی در لندن/ آثار درخشان وارهول یکجا جمع شدند

آثار چاپ سیلک و تابلوهای معروف اندی وارهول در کنار هم برای نخستین بار در بریتانیا در نمایشگاهی واقع در گالری هالسیون لندن به نمایش درمی‌آید

ایران آرت: اندی وارهول ارتباط هنر و تجارت را به شیوه‌ای بررسی کرد که شبیه هیچ هنرمند دیگری در طول تاریخ نبود.

این امر ممکن است در مجموعه تبلیغاتی او که هم به منزله آثار چاپی و هم مجموعه‌ای از ۱۰ نقاشی روی بوم بودند، به‌وضوح بیان شده باشد.

وارهول برای این مجموعه از آثار هنری، آگهی‌های تبلیغاتی معروف برای فروش رایانه‌های اپل، اتومبیل‌های فولکس‌واگن و [عطر] شنل شماره ۵ از جمله آن‌ها بود که آن‌ها را با رنگ‌های تند اجرا و به آثار هنری قدرتمندی بدل کرد.

به گزارش ایندیپندنت، آثار چاپ سیلک و این تابلوها در کنار هم برای نخستین بار در بریتانیا در نمایشگاهی واقع در گالری هالسیون لندن که به زندگی و کار این هنرمند پاپ و نماد فرهنگی آمریکایی اختصاص دارد، به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه از اکنون تا ۲۴ مارس در دو منطقه می‌فر این گالری در خیابان ۲۹ و ۱۴۸ نیوباند استریت برپا است.

نمایشگاه اندی وارهول: فراتر از یک برند در گالری هالسیون لندن

کیت براون، مدیر خلاق گالری هالسیون و متصدی این نمایشگاه، گفت: «این نمایشگاه مرور جامع زندگی خلاقانه وارهول است؛ از نخستین آثار هنری و تصویرسازی‌های او تا آخرین آثاری که تولید کرد.»

«سهم بسیار مهم وارهول در داستان هنر این است که او بیش از هر هنرمند دیگری تا آن موقع کارش را به آگاهی جمعی گره زد. هنر او بازتاب محض فرهنگ عامه در دوران حیاتش و روح سرمایه‌داری غربی است.»  

بسیاری از معروف‌ترین نمونه آثار چاپی وارهول از جمله مرلین مونرو، ملکه الیزابت دوم، مائو، محمد علی [کلی] و مجموعه «گونه‌های در خطر انقراض» که به گفته کیت براون «نمونه آثار بسیار محبوبی‌ که امروزه نیز همچنان مطرح‌اند» به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه اندی وارهول: فراتر از یک برند در گالری هالسیون لندن

از سایر بخش‌های جالب، تابلوهای نقاشی‌ اصل مانند پرتره پله است که به‌ندرت دیده شده است. این نقاشی به این اسطوره فوتبال تعلق داشت و خود وارهول به او هدیه داده بود.

فضای نمایشگاهی کوچک‌تر گالری هالسیون در شماره ۲۹ خیابان نیوباند به کنسروهای ماندگار سوپ کمپبل وارهول اختصاص دارد که به ناماندگاری اشاره دارد و تاثیر چشمگیر شناخته‌شده‌ترین بن‌مایه این هنرمند بر فرهنگ را نشان می‌دهد.

نمایشگاه اندی وارهول: فراتر از یک برند در گالری هالسیون لندن

در سالن بزرگ شماره ۱۴۸ خیابان نیوباند تابلو بسیار محبوب اندی ماوس اثر کیت هرینگ آویزان است که وارهول را مثل میکی‌ماوس کشیده که غرق در اسکناس‌های دلار در باشگاهی شبانه می‌رقصد.

این آثار گواهی بر تاثیر چشمگیر وارهول بر هنرمندانی نظیر هرینگ و ژان میشل باسکیا‌ــ و همچنین تغییر چهره عرصه هنر نیویورک است.

نمایشگاه اندی وارهول: فراتر از یک برند در گالری هالسیون لندن

این فضای نافذ با الهام از پاپ شاپ [بوتیک آثار] هرینگ بنا شده تا همگرایی هنر گرافیتی و هنرهای زیبا را که نخستین بار در دهه ۸۰ شکل گرفت و وارهول نیروی محرکه مهم آن بود، به نمایش بگذارد.

«اندی وارهول: فراتر از یک برند»، تا ۲۴ مارس در گالری هالسیون لندن برپا است.  

مریلین مونرو اندی وارهول محمدعلی کلی پله نقاشی اندی وارهول
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین