کد خبر: 69891 A

ویدئو: افشین پیرهاشمی آل پاچینو را به ایام گالری دبی برد

ویدئو: افشین پیرهاشمی آل پاچینو را به ایام گالری دبی برد

مجموعه تابستانی ایام گالری دبی ، زیر عنوان «قصیده‌ای برای پرتره» این روزها در السرکال اونیو دبی به تماشاست.

ایران آرت: در این نمایشگاه آثاری از افشین پیرهاشمی، صفوان دهول، الیاس ایزولی، کیس سلمان، خالد تاکرتی، نیهاد آل ترک و سادیک کویش الفرجی به نمایش است.

دو نقاشی خیره کننده افشین پیرهاشمی که حائز رکورد نیم میلیون دلاری در کریستیز است و آرت پرایس به دفعات او را در فهرست ۵۰۰ هنرمند گرانقیمت جهان قرار داده در دیوار ورودی ایام گالری قرار داد؛ دو پرتره مجذوب کننده از ال پاچینو با عنوان Godfather سال ۲۰۱۵ در اندازه ۱۵۰ در ۲۰۰ سانتی متر خلق شده است. این تابلو در کنار پرتره بدون عنوان یک زن سیاه پوش خیره به مخاطب قرار دارد که ۲۰۱۸ پدید آمده است.

ایام گالری در استیتمنت نمایشگاه نوشته است :

پرتره یک شکل هنری است که قرن ها وجود داشته و از زمان پیدایش خود به طرق مختلف تکامل یافته است.

این شکلی از هنر است که ذات یک فرد را به تصویر می کشد و آن را روی بوم زنده می کند. یک پرتره می تواند بازنمایی باشد، واقعیت ویژگی های فیزیکی یک فرد را به تصویر بکشد یا آنچه کمتر است را برجسته کند.

واضح چه یک پرتره واقع گرایانه و چه انتزاعی، هر کدام این قدرت را دارند که ما را به حرکت درآورند و احساسات ما را برانگیزند. 

برخی از پرتره ها فوق العاده واقع گرایانه هستند و تمام جزئیات صورت و بدن سوژه را ثبت می کنند. چنین پرتره هایی به ما این امکان را می دهند که فرد را همانطور که واقعاً در فرم فیزیکی هستند ببینیم.

پرتره های دیگر انتزاعی تر هستند، استفاده از رنگ، نور و ترکیب بندی برای انتقال شخصیت و احساسات سوژه و اغلب چیزی عمیق تر و ضمنی تر این نمایشگاه تمام سبک های پرتره را گرد هم می آورد. 

چهره های رسا الیاس نمونه ای از نوع انتزاعی است، در حالی که نقاشی های افشین پیرهاشمی به تصویر واقعیت نزدیک است. 

پرتره همچنین می تواند به ما اجازه دهد تا با افراد در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کنیم و فرهنگ آنها را درک کنیم.

این سبک زندگی و جامعه این به ما اجازه می دهد تا فراتر از سطح و روح سوژه را در ابعاد بزرگتر ببینیم و به احساس درونی و مفهوم نزدیک تر شویم.

چهره های کیس سلمان فشارهای اجتماعی و سرمایه داری را نقد و بررسی می کنند. پرتره ها علاوه بر ثبت ویژگی های فیزیکی، شخصیت و احساسات واقعی افراد، می توانند شخصیت‌ها یا مفاهیم خیالی را نشان می‌دهند، بیان یک صدای ناخودآگاه و درونی - یک بازتاب از یک زمان یا شرایط خاص که توسط توهم یک شخصیت به تصویر کشیده شده است. پرتره های صفوان دهول سقوط می کند تحت این دسته قرار می گیرند.

گفتنی ست ایام گالری ایام که در سال 2006 تأسیس شد، یک سازمان هنری پیشرو است که مشاغل مختلف مؤسسات را مدیریت می کند. هنرمندان برجسته و نوظهور فضای هنری بلو چیپ در دبی، مجموعه ای از پروژه های مشترک در ایالات متحده ایالات، اروپا، آفریقا و آسیا و یک برنامه هنری غیرانتفاعی چندملیتی باعث پیشرفت گالری شده است.

دستور گسترش پارامترهای هنر بین المللی با انتشارات چندزبانه اش که بسیار مورد احترام است ، بخش ing و یک برنامه پیشگام رزیدنسی هنرمندان از دیگر برنامه های این مجموعه است ؛ گالری ایام همچنین در تلاش‌های اخیر برای مستندسازی جنبه‌های کمتر بازنمایی شده از تاریخ هنر جهانی مشارکت داشته است.

نمایشگاه پرتره محور ایام گالری که از سوم جولای آغاز شده تا هشتم سپتامبر ۲۰۲۳ در السرکال اونیو دبی دایر است. ساعات کاری ایام گالری دوشنبه تا جمعه هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است.

آل پاچينو افشین پیرهاشمی ایام گالری ال پاچینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین