کد خبر: 69744 A

رضا کاظمی و تابلو کاشی‌های دکوراتیو در گالری آوای هنر

رضا کاظمی و تابلو کاشی‌های دکوراتیو در گالری آوای هنر

رضا کاظمی ششمین نمایش انفرادی تابلو کاشی‌های خلاقانه خود را عصر جمعه ۲۳ تیر ماه در گالری آوای هنر به نمایش می گذارد.

ایران آرت: رضا کاظمی، شاعر، نویسنده و هنرمند که روایتی نو از کاشی کاری ایرانی دارد پس از چهار نمایشگاه انفرادی در کانادا و یک نمایشگاه انفرادی دیگر در تهران این بار در آوای هنر زیر عنوان« قاب رنگ» آثار تازه اش را به تماشا می گذارد.

رضا کاظمی علاوه بر ساخت تابلوکاشی‌های خلاقانه‌ی دکوراتیو، به خوشنویسی، نقاشی، نقاشی‌خط نیز می‌پردازد. آثار او در کشورهای بسیاری همچون آمریکا، آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلستان،... عرضه و مورد استقبال قرار گرفته و به فروش رفته است.

هنر کاشیکاری در ایران قدمتی کهن حتی پیش از اسلام بازمی‌گردد. اوج و شکوفایی این هنر در دوره‌ی صفویه است که شاهکارها و آثار شگفت‌انگیز آن در شهرهایی چون اصفهان (مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله، داخل عمارت عالی قاپو)، شیراز، یزد، مشهد و... توسط برجسته‌ترین هنرمندان کاشیکار خلق و اجرا شده است.

رضا کاظمی از هنر کاشیکاری برای ساخت تابلو کاشی‌های دکوراتیو بهره برده‌ است، البته با اندکی دخل و تصرف در طرح‌ها و رنگ‌ها، و نیز در انتخاب برش‌هایی از کاشیکاری ایران برای ساخت و اجرای دوباره و متفاوت در ابعاد کوچک و بزرگ که خوانش های متعددی مانند تزیین نیز دارد.

IMG-20230711-WA0005

بخش کنجکاوی برانگیز و نگاه انتقادی کاظمی را می توان در تابلوهایی دید که با ایجاد ترک‌ها ، ریختگی‌ها و شکستگی‌ها بافتی خاص از تخریب را انعکاس می دهند که انهدام نوستالژی و تاریخی کهن را هشدار می دهد.

کاظمی متولد چهارم آذر ۱۳۴۹ تهران، تحصیل‌کرده‌ی دو رشته‌ی عمران (دانشگاه گیلان) و طراحی و دکوراسیون داخلی (واحد هنر دانشگاه تهران) است.

قاب رنگ رضا کاظمی تا ۲۸ تیر در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فیاضی ( فرشته ) ، خیابان بوسنی هرزگوین ، بن بست پناهی ، پلاک یک دایر است.

 

IMG-20230711-WA0006

نمایشگاه نقاشی گالری آوای هنر رضا کاظمی نمایشگاه قاب رنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین