کد خبر: 4965 A

32 افتتاحیه گالری های تهران/ از "دماغ به دماغ" آثار هنرمندان اسلاو و تاتار تا نمایشگاه "شهر گاو، موش و دیگران"

32 افتتاحیه گالری های تهران/ از "دماغ به دماغ" آثار هنرمندان اسلاو و تاتار تا نمایشگاه "شهر گاو، موش و دیگران"

این هفته، با 32 افتتاحیه و 50 فرصت گالری‌گردی، گالری‌های تهران میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

ایران آرت

آ: شهرو خردمند هنرمند پیشکسوت و باسابقه کشور پس از سال‌ها دوری از فضای نمایشگاهی با مجموعه‌ای تحت عنوان "میان دو پرده" به گالری آ می‌آید.این نمایشگاه که اولین نمایشگاه این گالری در سال جدید است 15 تا 26 اردیبهشت‌ماه در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 به تماشا در می‌آید.

آتبین: "شهر گاو، موش و دیگران" نمایشگاه آثار مهرناز غفوری و حسین شاه طاهری است که 15 تا 26 اردیبهشت در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

آتشزاد: "سایه روشن‌های خیال" نمایشگاه عکس‌های کامران نیکو است که 15 تا 21 اردیبهشت در  گالری آتشزاد در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 میزبان علاقمندان است.

آران: "چهار فصل؛ طرح‌هایی برای فرش‌بافان" نمایشگاه نقاشی‌های حدیث فخر است که از 15 تا 21 اردیبهشت در گالری آران واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 برگزار می‌شود.

آرته: نمایشگاه نقاشی‌های بهنوش فانید با عنوان "سلکشن 1"  15 تا 21 اردیبهشت در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 333 برقرار است.

اُ: نمایشگاه نقاشی‌های امید بازماندگان هنرمند جوان کشور 15 تا 26 اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، برپا خواهد شد.

احسان: "آفرینش: جهان مادی، مغز معنوی" عنوان نمایشگاه آثار  سیدمهرداد سید اخوین است که در گالری احسان برپا می‌شود.این نمایشگاه روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه افتتاح و تا 20 اردیبهشت در اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22  ادامه دارد.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های نوید فرد 15 تا 25 اردیبهشت در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 33 میزبان علاقمندان به هنر است.

امکان: نمایشگاه آثار سینا ممتحنی با عنوان "شب روشن" 15 تا 25 اردیبهشت در گالری امکان واقع در میدان هفت تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

بنفشه: "طبیعت در قاب کوچک" نمایشگاه آثار آرمان یعقوب‌پور است که از 15 تا 21  اردیبهشت در گالری بنفشه واقع در خیابان شریعتی، خیابان موسیوند، خیابان سلیمانی غربی، شماره 90، طبقه 4، زنگ 8 به نمایش در می‌آید.

بنیاد پژمان / کارخانه آرگو: "دماغ به دماغ" پروژه/نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلاو و تاتار است که به همت بنیاد پژمان در کارخانه آرگو برپا می‌شود. در این نمایشگاه، ترجمه‌ای تازه به زبان فارسی به مجموعه‌ ترجمه‌های چیدمان چند زبانه‌ "لِکتور" به زبان‌های بومی جاگورا، عربی، لهستانی، آلمانی، دانمارکی، فلمنکی و اسپانیایی اضافه می‌شود و هم‌زمان با این نمایشگاه ترجمه‌ فارسی "درباره‌ گردآورنده‌ها" اثر «دیوید جوزلیت» که در مهر‌ماه منتشر شد، رونمایی می‌شود. این نمایشگاه روز جمعه 15 اردیبهشت از ساعت 11 صبح افتتاح می‌شود و تا 9 شب ادامه دارد. این نمایشگاه تا 23 تیر ماه در تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

رج: "نقش خیال" عنوان نمایشگاه عکس‌های نسرین باقری نسب  و آراسته معظمی است که 15 تا 19 اردیبهشت در گالری رج واقع در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره4، زنگ3 برگزار می‌شود.

سایه: نمایشگاه نقاشی‌های شهناز نصیری از 15 تا 20 اردیبهشت در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک  33 برپاست.

ساربان: نمایشگاه انفرادی نقاشی نیلوفر قادری‌نژاد 15 تا 25 اردیبهشت در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 برقرار است.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های نعیمه رزاقی با عنوان "گل جامه‌گان" 15 تا 27 اردیبهشت در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

شکوه: نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ "تهران" که آثار سیاوش مظلومی‌پور است 15 تا 20 اردیبهشت در گالری شکوه به نمایش در می‌آید. علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن نمایند.

شیرین: نمایشگاه آثار رضا هدایت 15 تا 27 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 55، گالری شیرین مراجعه کنند.

شیرین دو: نمایشگاه آثار امیر بختیار سنجابی با عنوان "هستی رنگین" نیز 15 تا 27 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست.

صا: نمایشگاه خوشنویسی مشبک و مس با عنوان "مشق عاشقی" آثار  محمد گلرخ هستند که از 15 تا 24 اردیبهشت ماه در پاسداران ، بوستان هشتم، پلاک 134، طبقه همکف برپاست.

فردا: گالری فردا در این هفته نمایشگاه نقاشی‌های عبدالله قهرمان را روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه که "سماع قلم" نام دارد 15 تا 21 اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. 

فرشته: نمایشگاه گروهی نقاشیخط با ارائه آثار بزرگان این حوزه 15 تا 26 اردیبهشت در شریعتی، پایین‌تر از پل صدر ، جنب شهر کتاب شماره 1671 برقرار است

کبیری: نقاشی‌های زهرا عسگری با عنوان "ترنج" 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتر از پارک ارغوان، پلاک 60 برگزار می‌شود.

گلستان: نمایشگاه نقاشی‌های هادی فراهانی 15 تا 20 اردیبهشت در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 322 به نمایش درمی‌آید.

ماه: نمایشگاه نقاشی‌های زهرا شفیع با عنوان  "وارونگی" از 15 اردیبهشت تا 2 خرداد در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 266 به نمایش در می‌آید.

مس نگار: گالری مس‌نگار در نمایشگاهی گروهی با عنوان "96 اثر ماندگار"، میزبان تعدادی از هنرمندان معاصر هنرهای سنتی و صناعی ایران خواهد بود. نمایشگاه گروهی "96 اثر ماندگار" روز جمعه، پانزدهم اردیبهشت ماه، از ساعت 11 افتتاح شده و به مدت دو هفته در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

مهروا: نمایشگاه طراحی‌های امیر بهادر فلاحتی با عنوان "اشکال من" 15 تا 25 اردیبهشت در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می‌آید.

نقش جهان:  نمایشگاه نقاشی منیر داوری  با عنوان "تجلیات" جمعه 15 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 در گالری "نقش جهان" با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت در نگارخانه نقش جهان به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، پلاک 9 برقرار است.

نگر:" دوفنجان رسول یونان با کمی کلینت منسل" نمایشگاه نقاشی‌های ماهان چرمچی است که از 15 تا 21 اردیبهشت در گالری نگر به آدرس قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ سوم برگزار می‌شود.

نیاوران دو: نمایشگاه نقاشی مهدی علیزاده روز 15 اردیبهشت ماه در گالری نیاوران دو افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 24 اردیبهشت ماه در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دایر است.

والی: نمایشگاه نقاشی‌های  بهزاد بزرگی با عنوان "دختران سرزمین فیروزه" 15 تا 26 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

ویستا: نمایشگاه نقاشی کیوان عسگری با عنوان "در بی‌نهایت خود خواب دیدن" 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

هوم: گالری هوم نمایشگاه نقاشی‌های رویا عبدوسی را با عنوان "یک بسته سیگار در تبعید" از 15 اردیبهشت تا 11 خرداد ماه در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره 2، طبقه اول برگزار می‌کند.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

آرت سنتر باغ: نمایشگاه آثار ناصر عزیزی تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه در آرت سنتر باغ واقع در بلوار  اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود. کشف و شهود همیشگی، جستجویی مدام برای درک معنای زندگی و نگاه کنجکاوانه به هستی و حتی بدیهیات آن، مهم‌ترین ویژگی‌های آثار عزیزی به شمار می‌روند که حتی در فضای سورئال در خدمت زندگی هستند و برای زیستن خلق می‌شوند.

آریا: نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی اسدی به یاد داوود امدادیان در گالری آریا واقع در ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 100 تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دلگشا: "وقتی بهمن در جنگ کشته شد، هیچ‌کس نمی‌دانست چگونه باید بهمن را داد. اما من که به هوش او ایمان داشتم در نامه‌ای یک خطی نوشتم: آذر مهر آبان، بهمن تیر خرداد مرداد." نمایشگاه آثار هادی فلاح‌پیشه است که  تا 18 اردیبهشت در واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر، پلاک 30 به تماشا در می‌آید.

فرمانفرما: نگارخانه فرمانفرما که هفته گذشته با ارائه آثار فیگوراتیو بزرگان هنر ایران افتتاح شد با آثاری از آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، هانیبال الخاص، محمود جوادی‌پور، مهدی سحابی، ایرج زند، منوچهر معتبر، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی... تا 19 اردیبهشت‌ماه در کریم‌خان زند، خردمند شمالی، اعرابی 2 امیزبان هنردوستان است.

محسن: نمایشگاه آثار دیجیتال مملی شفاهی تا 27 اردیبهشت در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 ادامه دارد.

مژده: نمایشگاه گروهی طراحی و چاپ دستی با عنوان "بازخوانی پیرامون" تا 20 اردیبهشت در گالری مژده برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه ساعات 11 تا 18 و جمعه‌ها ساعات 16 تا 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک دیدن نمایند.

نک: نمایشگاه طراحی و چاپ دستی آنالی وکیلی با عنوان "خاطرات سیال" در گالری نک واقع در بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر، خیابان تخارستان، انتهای نیل، کوچه سینا، پلاک 77 برپاست و این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

هور: نمایشگاه آثار هنرمند درگذشته داود امدادیان تا 2 خرداد در نگارخانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 دایر است. داوود امدادیان در سال ۱۳۲۳ در شهر تبریز به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نقاشی نشان داد. در دوران نوجوانی چند دوره هنرمند برگزیده شهرهای گوناگون شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای تزئینی تهران در سال ۱۳۵۳ موفق به دریافت یک بورس تحصیلی در کشور فرانسه گردید و رهسپار پاریس شد. او لیسانس هنرهای تجسمی خود را از دانشگاه سوربون پاریس در سال ۱۳۶۰ دریافت کرد. در همین حال جوایز بین‌المللی زیادی را نیز از آن خود کرد. او در سال 1383 در پاریس درگذشت.داوود امدادیان را بیشتر با نقاشی‌های منظره می‌شناسند، درخت در نقاشی‌های او کیفیتی عجیب و متافیزیکی دارند.

آب/انبار: نمایشگاه عکس‌های نیوشا توکلیان با عنوان "می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد" تا 29 اردیبهشت در گالری آب انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 ادامه دارد.

اثر: "واریاسیون‌هایی بر ابزار یک آناتومی انسانی" نمایشگاه طراحی، مجسمه، ویدئو و چاپ دستی پیام مفیدی است که تا 22 اردیبهشت در خیابان ایرانشهر، خیابان شهید برفروشان، رو به روی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

پروژه‌های آران: نسترن صفایی سه مجموعه از آثار اخیر خود را با عنوان "بنای یادبود آنچه از یاد رفته‌ است"،  تا 22 اردیبهشت در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط به نمایش در می‌آورد.

دنا: نمایشگاه گروهی مولتی مدیا با عنوان "انسان دشواری وظیفه است(1) توان دوست داشتن و دوست داشته شدن" که فرشید پارسی‌کیا آن را گردآوری کرده با ارائه آثاری از  آرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی‌پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیان، یاسمن رسولی، فرشید شفیعی، زُروان، فرشاد عسگری‌کیا، سارا کاوه، رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان و احسان نصری تا 25 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک 4 قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

راه ابریشم(لاله): ایزابل اشراقی هنرمند ایرانی_ فرانسوی  عکس‌های خود از زادگاهش را  با عنوان "ریشه‌های من" را در گالری راه ابریشم به نمایش در آورد. این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره 210، طبقه چهارم ادامه دارد.

محسن(پاسیو): "فراخوان جایزه حمایتی تاداگرنت ۲۰۱۷ در قالب یک چیدمان تعاملی" برنامه‌ فاندینگ هنر دیجیتال است که برای  هنرمندان ایرانی و بین‌المللی شرایطی مطلوب جهت بسط و تکمیل ایده‌ فراهم می‌آورد و با برنامه‌هایی منحصر به فرد از آنها حمایت می‌کند.این جایزه حمایتی که توسط گالری محسن راه‌اندازی و تأمین مالی شده، به پروژه‌ای بینارشته‌ای و تعاملی اعطا می‌شود که به بهترین شکل بسط یافته و قابل ارائه باشد. برندگان این جایزه هر ساله به موازات تادااکس سازه خود را به نمایش درمی‌آورند.این جایزه تاکنون از سه پروژه‌ درخور توجه در حوزه‌ نیومدیا حمایت فنی و مالی کرده است.تاداگرنت ۲۰۱۷ از تولید و عرضه‌ آثار منتخب در زمینه‌ی نیومدیا تا سقف ۵۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.علاقمندان می توانند تا 27 اردیبهشت به گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنند.

نگاه: نمایشگاه گروهی اساتید هنر ایرانی تا 20 اردیبهشت در گالری نگاه واقع خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 به تماشا در می‌آید.

گالری Ag:نمایشگاه انفرادی عکاسی با عنوان "من، سفر" با ارائه آثاری از پرنیان فردوسی  تا 22 اردیبهشت در گالری Ag  در ولیعصر، خیابان پسیان، پلاک 3 برپاست.

بُن: "میراث متروک" نمایشگاه آثار کریم نصر است که تا 20 اردیبهشت‌ماه در گالری بُن در خیابان درکه، خیابان احمدپور، پلاک 60 در معرض دید علاقمندان به آثار این هنرمند قرار خواهد گرفت.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.

 

 

گالری های تهران افتتاحیه های گالری های تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین