کد خبر: 4331 A

نمایشگاه توان دوست داشتن، شاخ و پارازیت/ نادیده های اویسی، نیوشا توکلی و 29 افتتاحیه گالری های تهران

نمایشگاه توان دوست داشتن، شاخ و پارازیت/ نادیده های اویسی، نیوشا توکلی و 29 افتتاحیه گالری های تهران

فردا گالری های تهران با 34 افتتاحیه به طور رسمی اعلام می کنند از تعطیلات نوروزی باز گشته اند

ایران آرت

اُ: "زمین" نمایشگاه طراحی و چیدمان نیلوفر سهرابی است که از 1 تا 12 اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 ، گالری اُ برپا خواهد شد.

آب/انبار: نمایشگاه عکس‌های نیوشا توکلیان با عنوان "می‌دانم چرا شورشی آواز سر می‌دهد" 1 تا 29 در گالری آب انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 برگزار می‌شود.

آتبین: "نادیده‌ها" ناصر اویسی نمایشگاه آثار دیده نشده‌ای از این هنرمند طراز اول مدرنیست ایرانی است که 1 تا 12 اردیبهشت در گالری آتبین واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

آتشزاد: "فراسوی نیک و بد" شعرهای عباس کیارستمی در خط نگاره‌های مهدی راضی است که یکم اردیبهشت تا دهم این‌ماه در گالری آتشزاد در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 میزبان علاقمندان است.

الهه: نمایشگاه نقاشی‌های شیرین آزادی با نام "خلسه پر لذت" 1 تا 11 اردیبهشت در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، خیابان نازنین، بن بست امینی، پلاک 3 میزبان علاقمندان به هنر است.

اثر: "واریاسیون‌هایی بر ابزار یک آناتومی انسانی" نمایشگاه طراحی، مجسمه، ویدئو و چاپ دستی پیام مفیدی است که از 1 تا 22 اردیبهشت در خیابان ایرانشهر، خیابان شهید برفروشان، رو به روی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

امکان: نمایشگاه آثار احسان شاهمردی با عنوان "دوردست" از 1 تا 12 اردیبهشت در گالری امکان واقع در میدان هفت تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ احمد وکیلی با عنوان "رو در رو با طبیعت" 1 تا 15 اردیبهشت‌ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

باغ موزه هنر ایرانی: نمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور با عنوان "سخن عشق" جمعه یکم اردیبهشت ماه در باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود.علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 تا 21 همه روزه تا 13 اردیبهشت ماه به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی( مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند .

پروژه‌های آران: نسترن صفایی سه مجموعه از آثار اخیر خود با عنوان "بنای یادبود آنچه از یاد رفته‌ است"، از 1 تا 22 اردیبهشت در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط به نمایش در می‌آورد.

پلتفرم ٢٨ : نمایشگاه آثار بهناز فرهى، معمار و طراح تعاملى روز جمعه اول اردیبهشت‌ماه در گالری  پلتفرم ٢٨  برپا می‌شود. این نمایشگاه  تا جمعه ۸ اردیبهشت واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش، پلاک ۲۸دایر است.

جرجانی: عکس‌های کامران غربی با عنوان "پارازیت" روز جمعه اول اردیبهشت در گالری جرجانی افتتاح و تا یازدهم این ماه در ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام ، پلاک 4 برقرار است.

دنا: نمایشگاه گروهی  مولتی مدیا با عنوان "انسان دشواری وظیفه است(1) توان دوست داشتن و دوست داشته شدن" که فرشید پارسی‌کیا آن را گردآوری کرده با ارائه آثاری از  آرش تنهایی، محسن ثقفی، حمید جانی‌پور، بابک حقی، مصطفا دهقانیان، یاسمن رسولی، فرشید شفیعی، زُروان، فرشاد عسگری‌کیا، سارا کاوه، رحیم مولائیان، سیاوش مقیمیان و احسان نصری یکم اردیبهشت در گالری دنا افتتاح می‌شود و تا 25 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه‌مندان برپا خواهد بود. گالری دنا در خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک 4 قرار دارد. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

راه ابریشم(لاله): ایزابل اشراقی هنرمند ایرانی_ فرانسوی قرار است عکس‌های خود از زادگاهش را  با عنوان "ریشه‌های من" را در گالری راه ابریشم به نمایش در آورد. این نمایشگاه جمعه 1 اردیبهشت 96 افتتاح می‌شود و تا 18 اردیبهشت در بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، شماره 210، طبقه چهارم ادامه دارد.

سایه: "رقصنده خطوط" نمایشگاه نقاشی‌های فرزانه فرجی است که از 1 تا 6 اردیبهشت در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 برپاست.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های علی ترقی‌جاه با عنوان "بهشت" 1 تا 13 اردیبهشت در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

شکوه: نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان جوان با عنوان "شاخ" در گالری شکوه به نمایش در می‌آید. علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن نمایند.

شیرین: نمایشگاه آثار امیتیس سلطانی (عباسیون)، محمدامین پوراسکندریان که عواید آن صرف آموزش، پیشگیری و درمان بیماران اچ.آی.وی می‌شود 1 تا 13 اردیبهشت در گالری شیرین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵۵، گالری شیرین مراجعه کنند.

شیرین دو: طراحی‌ها و چاپ دستی‌های مرجان سیدین از یکم تا 13 اردیبهشت ماه در گالری شیرین دو واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم ، پلاک 5 به نمایش در می‌آید.

علیها: خطاطی‌های علی پسندیده  با عنوان " دیگرگون" از یکم تا 12 اردیبهشت در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی‌مقدم (ایزد)، پلاک 31، طبقه اول، نگارخانه علیها میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

فردا: گالری فردا در این هفته نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "12 پلان آخ" را روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه 1 تا 7 اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند. در این نمایشگاه آثاری از نازنین زادمهر، فاطمه ابراهیمی، یلدا فخیمی، مهرنوش ساوری، آرزو غلامی، غزال وکیلی، زیبا پاکار، مهسا زندوکیلی، بنفشه انیش، عصمت واحدی، مریم صباحی و مهرنوش فرض‌الهی به نمایش در می‌آید.

فرشته: گالری هنری فرشته، عکس‌های کن راسک هنرمند کانادایی را با عنوان " ایران در ابتدای دهه‌ ٥٠ " آدینه اول اردیبهشت، ساعت ۱۶ افتتاح می‌کند و تا  دوازدهم اردیبهشت همه روزه به استثنای روزهای شنبه، به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ میزبان علاقمندان خواهد بود.

کبیری: نگارخانه کبیری نمایشگاه گروهی نقاشی شفق هادوی با عنوان "یار" را از یک تا 6 اردیبهشت در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتر از پارک ارغوان، پلاک 60 به نمایش در می‌آورد.

گلستان:  نمایشگاه نقاشی و چیدمان محمد رخ‌صفت 1 تا 6 اردیبهشت در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 32 به نمایش درمی‌آید.

ماه: نمایشگاه عکس‌های بهروز رستکار با عنوان "کار" 1 تا 12 اردیبهشت در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 266 به نمایش در می آید.

محسن(پاسیو): "فراخوان جایزه حمایتی تاداگرنت ۲۰۱۷ در قالب یک چیدمان تعاملی" برنامه‌ فاندینگ هنر دیجیتال است که برای هنرمندان ایرانی و بین‌المللی شرایطی مطلوب جهت بسط و تکمیل ایده‌ فراهم می‌آورد و با برنامه‌هایی منحصر به فرد از آنها حمایت می‌کند.این جایزه حمایتی که توسط گالری محسن راه‌اندازی و تأمین مالی شده، به پروژه‌ای بینارشته‌ای و تعاملی اعطا می‌شود که به بهترین شکل بسط یافته و قابل ارائه باشد. برندگان این جایزه هر ساله به موازات تادااکس سازه خود را به نمایش درمی‌آورند.این جایزه تاکنون از سه پروژه‌ درخور توجه در حوزه‌ نیومدیا حمایت فنی و مالی کرده است.تاداگرنت ۲۰۱۷ از تولید و عرضه‌ آثار منتخب در زمینه‌ی نیومدیا تا سقف ۵۰۰۰ دلار حمایت خواهد کرد.علاقمندان می توانند از 1 تا 27 اردیبهشت به گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک 42 مراجعه کنند.

مهروا: نمایشگاه نقاشی‌های الهام قبادی با عنوان "خلوت زنانه " یک تا یازده اردیبهشت در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا به نمایش در می آید.

نگر: نمایشگاه نقاشی جواد بیاد با عنوان "فعل دنیای معاصر" 1 تا 6 اردیبهشت  در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم به نمایش در می‌آید.

نگاه: نمایشگاه گروهی اساتید هنر ایرانی 1 تا 20 اردیبهشت در گالری نگاه واقع خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 به تماشا در می‌آید.

نیاوران دو: "به رنگ طبیعت دو" نمایشگاه عکس‌های ایمان اعتمادی‌فر است که عصر روز جمعه 1 اردیبهشت  ساعت 16 در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا 10 اردیبهشت، از ساعت 10 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 14 تا 19 در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود.

والی: نمایشگاه عکس‌های اسفندیار پرومقدم با عنوان "موج‌ها" 1 تا 12 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های آذین رستمی با عنوان "فرگشت تاریک" یکم تا 12 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 برقرار است.

هپتا: در روز بزرگداشت سعدی گالری هپتا نمایشگاه "اول اردیبهشت ماه جلالی" را در نکوداشت این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌کند. در این نمایشگاه آثار شماری از هنرمندان نامدار ایرانی که هر یک غزلی از سعدی را در قالب یک اثر هنری بیان کرده‌اند، در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. بهنام کامرانى، پرستو حقى، نسترن صفایى، مهناز پسیخانی، مسعود کشمیری، هامد جابرها، عادل یونسی، کتایون کرمی، محمود محرومی، امین باقری، پویا رضی و مهدی مقیم‌نژاد هنرمندانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه ارائه می‌شود. در روز افتتاحیه نمایشگاه، در کنار نمایش آثار هنری برنامه "سعدی‌خوانی" نیز با حضور اعضای هفته‌نامه کرگدن در گالری هپتا برپا خواهد شد. همچنین از ۷ اردیبهشت نیز سلسله سخنرانی‌هایی درباره سعدی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه در گالری برقرار است.این نمایشگاه از جمعه ۱ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در گالری هپتا واقع در خیابان ایرانشهر، پایین‌تر از شاداب، بن بست نیکوشهر، پلاک 3، زنگ اول برپاست.

گالری Ag:نمایشگاه انفرادی عکاسی با عنوان "من، سفر" با ارائه آثاری از پرنیان فردوسی 1 تا 22 اردیبهشت در گالری Ag  در ولیعصر، خیابان پسیان، پلاک 3 برپاست.

 

ادامه نمایشگاه های پیشین:

آران: نمایشگاه نقاشی‌های "آیه‌های نسیان" رقیه مجدی که به تاثdر از تجربه سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی خلق شده‌اند تا 11 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی به آدرس خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 است.

بُن: "میراث متروک" نمایشگاه آثار کریم نصر است که از 25 فروردین در گالری بُن در خیابان درکه، خیابان احمدپور، پلاک 60 افتتاح شده و تا 20 اردیبهشت‌ماه در معرض دید علاقمندان به آثار این هنرمند قرار خواهد گرفت.

پردیس ملت: دومین جشنواره سراسری دانشجویی نقاشی "ژُکال" تا 8 اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی 2 میزبان دوستداران هنر است.

دستان دو: نمایشگاه دونفره آثار دو و سه‌بعدی شقایق عربی و فریدون آو با عنوان "ریشه‌ها" که نخستین نمایشگاه این گالری در سال جدید است تا 15 اردیبهشت در خیابان فرشته، پلاک 822 ادامه دارد.

سیحون دو: نمایشگاه نقاشی منصور نصرت نظامی با عنوان "موقعیت‌ها / دومین حیات هنر" تا 6 اردیبهشت در زعفرانیه خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، پلاک 24 میزبان علاقمندان هنر است.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان "مسافران برلین و رم" تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله دایر است.

 

گالری ایوان گالری های تهران افتتاحیه های گالری های تهران نیوشا توکلیان ناصر اویسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین