کد خبر: 3995 A

کتابی درباره نقاش رازآلود

کتابی درباره نقاش رازآلود

کتاب "زندگی فراواقعی لئونورا کارینگتون" اثر جوآنا مورهد از آثار تازه منتشر شده‌ای است که نگاه نویسنده گاردین را به خود جلب کرده است.

ایران آرت: کتاب "زندگی فراواقعی لئونورا کارینگتون" اثر جوآنا مورهد از آثار تازه منتشر شده‌ای است که نگاه نویسنده گاردین را به خود جلب کرده است. وَنِسا ثورپ در گاردین مروری داشته است به کتاب تازه منتشر شده‌ای درباره نقاش و نویسنده بنام بریتانیایی، لئونورا کارینگتون، با عنوان "زندگی فراواقعی لئونورا کارینگتون" که جوآنا مورهد نوشته و انتشارات ویراگو آن را منتشر کرده است.

به زعم نویسنده این یادداشت مورهد در این کتاب توانسته است فهمی درونی، شخصی و کم‌نظیر از زندگی معماگونه کودکی ناآرام را برسازد.

به گزارش ایران آرت؛ ثورپ در گاردین نوشته است: کار هنرمند بریتانیایی لئونورا کارینگتون معمولا رازآلود، با استیصالی مرموز و سرشار از شبه اسطوره‌ها و مخلوقات نمادگرایانه‌ است.

او نقاشی کردن را در زمان اوج و رونق سوررئالیسم در اواخر دهه 30 قرن بیستم، و در جوانی‌اش آغاز کرد و تا زمان مرگ، یعنی 6 سال پیش (25 مه 2011) در مکزیک ادامه داد، و بوم کارش همیشه نشانه‌ای داشت از روح غیر متداول و نامعمول آثارش؛ اگر نگوییم آثاری که نشان از روانِ آشفته هنرمند داشت. این البته موضوعی است که بعضی از منتقدان هم ترجیح می‌دهند کمتر به آن توجه نشان بدهند. هنوز هم بسیاری از مخاطبان جهانِ خیالمند کارینگتون توجه ویژه ای به کیفیت جذاب این معمای فراموش نشدنی دارند.

این تحسین کننده‌ها شامل مدونا ، بی یورک* و لورا مارلینگ**، کتاب جوآنا موهد را اثر زندگی‌نامه‌ای سرزنده و راهنمای مفید و راهگشایی یافتند، اگر چه  اذعان داشته‌اند این کتاب نیز نتوانسته است پاسخ درخوری برای مسائل سردرگم کننده هنر کارینگتون بیابد.

کارینگتون زندگی‌اش را به عنوان دختر مردی متنفذ و ثروتمند در لانکاشر*** آغاز کرد، در  مدرسه‌‌ی مخصوص این شهرستان تربیت شد؛ در عمارتی مجلل اما دلگیر که بازتاب آن را می‌توان در نُمود شبح وارگی در نقاشی‌هایش یافت.

6

5

4

2

1

* خواننده و آهنگ‌ساز معروف اهل ایسلند

** آهنگساز و خواننده بریتانیایی، متولد سال ۱۹۹۰

*** منطقه تاریخی و شهرستانی تشریفاتی در ناحیه شمال غربی انگلستان

  کاوه شایسته

 

 

 

 

 

گاردین جوآنا مورهد لئونورا کارینگتون زندگی فراواقعی لئونورا کارینگتون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین